Przejdź do treści
Źródło artykułu

Faza Komitetowa 202. Sesji Rady ICAO

W dniu 28 kwietnia 2014 roku w Montrealu rozpoczęła się faza komitetowa 202. Sesji Rady Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która potrwa do 16 maja br. W obradach bierze udział przedstawicielka Polski. Przed rozpoczęciem fazy komitetowej miały miejsce również ważne spotkania, w tym spotkanie Grupy Doradczej ds. Środowiska (EAG).

Spotkanie Grupy EAG miało miejsce w dniach 23-24 kwietnia 2014, było to trzecie posiedzenie Grupy, która została utworzona po 38. Sesji Zgromadzenia ICAO, podczas którego zdecydowano o konieczności rozwoju systemu  GMBM w celu zmniejszenia emisji CO2. W trakcie dwudniowego spotkania przeprowadzono dyskusję na temat propozycji Strawmana z intencją naniesienia do niej poprawek. W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA). Następne spotkanie Grupy odbędzie się w dniach 14-15 maja br.



W dniu 30 kwietnia odbyło się spotkanie Doraźnej Grupy Roboczej Komitetu Współpracy Technicznej (TCC). Na spotkaniu przedyskutowano propozycję ustnego raportu, jaki ma być przedstawiony Radzie. Po omówieniu spraw wynikających z zadań Grupy, uczestnicy rozpatrzyli propozycje zgłoszone przez stałą przedstawicielkę Polski w Radzie ICAO dr Małgorzatę Polkowską dotyczące potrzeby zawarcia większej liczby danych w raporcie jesiennym Grupy oraz upubliczniania materiałów informacyjnych.



W dniu 5 maja odbyło się spotkanie informacyjne dla Rady ICAO, podczas którego Dyrektor Biura Żeglugi Powietrznej Pani Nancy Graham przedstawiła „Program Roboczy Żeglugi Powietrznej” oraz Pan Farid Zizi – Przewodniczący Komitetu Żeglugi Powietrznej przedstawił prezentację „Narzędzia Programu Roboczego Żeglugi Powietrznej”. W prezentacjach zostały opisane Globalne Plane ICAO oraz sposoby ich implementacji oraz priorytety Organizacji. Pani Nancy Graham oraz Pan Farid Zizi w dalszej części spotkania przedstawili zmiany, które zostały wprowadzone po katastrofie lotu AF447 oraz prace jakie trwają w celu poprawy bezpieczeństwa oraz ułatwienia odnalezienia szczątków samolotu w podobnych katastrofach. Rekomendacje, którymi zajęło się ICAO dotyczyły zmiany czasu działania lokalizatora czarnych skrzynek, możliwości przesyłania podstawowych danych z rejestratorów lotów na odległość podczas lotu, nagrywania obrazu przyrządów w kokpicie, zmian w zakresie poszukiwania i ratownictwa, wprowadzenia nowych wymogów szkolenia wyprowadzania samolotu z nienormalnych położeń i zapobieganiu utraty kontroli w locie. Zostały również poruszone główne tematy, które zostaną zawarte w agendzie konferencji w sprawie bezpieczeństwa „High Level Safety Conference 2015”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony