Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA wymaga nowych gondoli silnika w Boeingu 737NG

Federalna Administracja Lotnictwa Stanów Zjednoczonych (FAA) przedstawiła propozycję nowej dyrektywy zdatności do lotu (AD) dotyczącej określonych modeli samolotów Boeing, a konkretnie 737–600, –700, –700C, –800, –900 i –900ER.

Proponowana AD jest pochodną dwóch incydentów, w wyniku których doszło do oddzielenia się osłony wlotu silnika i części osłony wentylatora od statku powietrznego, co spowodowało uszkodzenie kadłuba, utratę ciśnienia w kabinie i konieczność awaryjnego zniżania.

Aby zaradzić zdarzeniom tego typu, proponowana dyrektywa określa, jakie obowiązkowe środki zaradcze powinny być wdrożone dla statków powietrznych, których dotyczy.

Kluczowe postanowienia proponowanej AD obejmują inspekcję lub dokładne badanie zapisów procesów technicznych w celu ustalenia, czy główna dysza wylotowa posiada numer części, której dotyczy problem. W przypadku jej zidentyfikowania, AD nakazuje montaż dodatkowych zabezpieczeń. 

Oprócz konkretnych modyfikacji proponowana AD wymaga przeglądu istniejącego programu obsługi technicznej lub inspekcji w celu uwzględnienia nowych ograniczeń zdatności do lotu. Środki te mają na celu ograniczenie zidentyfikowanych zagrożeń dla bezpieczeństwa i zapewnienie ciągłej zdatności do lotu floty Boeingów 737NG.

FAA podkreśla, że proponowana AD ma na celu zajęcie się niebezpiecznym stanem obserwowanym w tych modelach samolotów, ze szczególnym naciskiem na zapobieganie podobnym incydentom w przyszłości. Oczekuje się, że po okresie zgłaszania uwag do AD, który mija 26 stycznia 2024 r., operatorzy wdrożą niezbędne modyfikacje przed 31 lipca 2028 r. FAA szacuje, że problem ten dotknie 1215 samolotów zarejestrowanych w USA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony