Przejdź do treści
Kabina pilotów samolotu pasażerskiego - widok przez otwarte drzwi (fot. FAA)
Źródło artykułu

FAA proponuje wymóg drugiej bariery na pokładzie załogowym w niektórych samolotach komercyjnych

Federalna Administracja Lotnictwa Cywilnego (FAA) USA zaproponowała wprowadzenie wymogu instalowania drugich drzwi na pokładzie załogowym w niektórych samolotach komercyjnych. Dodatkowa bariera chroniłaby pokłady lotnicze przed wtargnięciem, gdy drzwi w kabinie są otwarte.

"Załogi lotnicze zapewniają nam bezpieczeństwo, gdy podróżujemy, aby odwiedzić bliskich, odkrywać nowe miejsca i prowadzić interesy. Oni również zasługują na ochronę, a zaproponowane zasady są ważnym krokiem naprzód" – powiedział Pete Buttigieg, US Transportation Sec.

Nowy przepis ma wymagać od producentów statków powietrznych zainstalowania drugiej fizycznej bariery na samolotach wyprodukowanych po wejściu w życie regulacji, które są wykorzystywane w komercyjnych usługach pasażerskich w Stanach Zjednoczonych.

"Każda próba zwiększania bezpieczeństwa ma znaczenie. Ochrona załóg lotniczych pomaga utrzymać nasz system jako najbezpieczniejszy na świecie" – powiedział Billy Nolen, pełniący obowiązki administratora FAA, pilot śmigłowca i były kapitan komercyjnych linii lotniczych.

W zeszłym roku administracja Biden-Harris umieściła kwestię wprowadzenia dodatkowej bariery na pokładach na swojej liście priorytetów w zakresie tworzenia przepisów. W latach 2019 i 2020 FAA współpracowała z producentami samolotów, partnerami wewnętrznymi i innymi, aby zebrać zalecenia, które są zawarte w obecnej propozycji. Ustawa o procedurach administracyjnych wymaga od FAA przestrzegania pełnego procesu tworzenia przepisów dla mandatu, który Kongres uwzględnił w ustawie FAA o ponownej autoryzacji z 2018 roku.

Opinia publiczna ma 60 dni na zgłoszenie uwag do proponowanego przepisu po jego opublikowaniu w Rejestrze Federalnym. FAA przedstawi ostateczną wersję przepisu po zakończeniu okresu zgłaszania uwag.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony