Przejdź do treści
Źródło artykułu

Etihad Airways powiększa swoją flotę szerokokadłubowych Airbusów

Etihad Airways ogłosiły znaczną rozbudowę swojej floty szerokokadłubowych samolotów Airbus, składając wiążące zamówienie na sześć A330-900 i stając się nowym użytkownikiem A330neo. Ponadto linia ujawniła zamówienie na siedem dodatkowych A350-1000 (zwiększając ich łączną liczbę do 27) oraz trzy A350F (podnosząc zobowiązania dotyczące A350F do 10 samolotów). Umowę podpisano podczas Dubai Airshow, gdzie Etihad Airways ogłosiły również leasing dziewięciu A330-900 od firmy Avolon.

„Te samoloty wzmacniają naszą działalność w segmencie połączeń średniego i dalekiego zasięgu oraz cargo. A330neo oferuje idealne połączenie efektywności i elastyczności dla naszego rozwoju regionalnego oraz na trasach średniego dystansu, podczas gdy A350-1000 nadal zapewnia wyjątkową wydajność w siatce połączeń dalekodystansowych. Samolot towarowy A350F znacząco zwiększa możliwości naszej jednostki cargo w obliczu rosnącego globalnego popytu. Nasze partnerstwo z Airbusem odgrywa ważną rolę w kształtowaniu przyszłej floty, a my jesteśmy dumni z budowy jednej z najbardziej nowoczesnych i efektywnych flot szerokokadłubowych na świecie" – powiedział Antonoaldo Neves, prezes Etihad Airways.

„Kontynuowane inwestycje Etihad Airways w nasze najnowsze generacje samolotów szerokokadłubowych są świadectwem siły naszego partnerstwa i wspólnej wizji dotyczącej przyszłości lotnictwa w ZEA i poza nimi" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy Airbus ds. sprzedaży samolotów komercyjnych. „Połączenie rodziny A350 i A330neo zapewni Etihad niespotykaną dotąd efektywność i elastyczność, wspierając jej dalszy rozwój."

A350 jest najnowocześniejszym na świecie samolotem szerokokadłubowym, zaprojektowanym do lotów bez międzylądowania na dystansie do 9 700 mil morskich / 18 000 kilometrów, ustanawiając nowe standardy w podróżach międzykontynentalnych. Konstrukcja samolotu oraz zaawansowane technologie i aerodynamika zapewniają wyjątkową efektywność i komfort. Najnowszej generacji silniki Rolls-Royce oraz zastosowanie lekkich materiałów pozwalają na 25% redukcję zużycia paliwa, kosztów operacyjnych i emisji CO₂ w porównaniu z samolotami konkurencyjnymi poprzedniej generacji.

A350F posiada największe w branży drzwi ładunkowe na główny pokład, a długość kadłuba i ładowność zoptymalizowano pod kątem standardowych palet i kontenerów. Jest to również jedyny frachtowiec, który w pełni spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, obowiązujące od 2027 roku. Obecnie w Tuluzie trwa montaż samolotów testowych.

Napędzany najnowszej generacji silnikami Rolls-Royce Trent 7000, A330neo został zaprojektowany do lotów bez międzylądowania na dystansie do 8 100 mil morskich / 15 000 kilometrów i zapewnia 25% redukcję zużycia paliwa, emisji CO₂ oraz kosztów operacyjnych względem konkurencyjnych samolotów poprzedniej generacji. A330neo oferuje również nagradzaną kabinę Airspace, zapewniając pasażerom wyjątkowe wrażenia z podróży.

Jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo i rodzina A350 mogą operować z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Airbus dąży do tego, aby jego samoloty były w pełni przystosowane do 100% SAF do 2030 roku. Na koniec października 2025 r. rodzina A350 zdobyła ponad 1400 zamówień od 64 klientów, a rodzina A330 – ponad 1900 zamówień od ponad 130 klientów na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony