Embraer prognozuje do 2044 r. ponad 10 tys . zamówień na samoloty odrzutowe i turbośmigłowe
Koncern Embraer prognozuje, że w ciągu najbliższych 20 lat zostanie złożonych 10 500 zamówień na nowe samoloty odrzutowe i turbośmigłowe, szacując, że łączna ich wartość może osiągnąć 680 mld USD. 12 czerwca 2025 r., producent opublikował swoje prognozy rynkowe na rok 2025, które stanowią coroczną 20-letnią prognozę dostaw samolotów komercyjnych w kategorii samolotów poniżej 150 miejsc.
„W miarę jak kraje i regiony dążą do większej autonomii strategicznej, popyt na dostęp do regionalnych konstrukcji będzie nadal się zwiększał” — powiedział Arjan Meijer, prezes Embraer i dyrektor generalny Commercial Aviation. „Uważamy, że mieszane floty składające się z małych i dużych samolotów wąskokadłubowych są niezbędne dla tego długoterminowego wzrostu”, dodał.
W prognozie producent przewiduje, że w ciągu najbliższych 20 lat globalny ruch pasażerski będzie rósł w średnim rocznym tempie 3,9%. Największe wzrosty mają odnotować Chiny, gdzie przychody z pasażerokilometrów (RPK) będą się zwiększały o 5,7% rocznie.
Po Chinach kolejne najbardziej obiecujące rynki to Ameryka Łacińska (4,7%), Afryka i Bliski Wschód (4,4%) region Azji i Pacyfiku (4,1%), Europa, w tym Wspólnota Niepodległych Państw (3,3%) i Ameryka Północna (2,4%). Oczekuje się, że do końca 2044 r. Azja i Pacyfik będą odpowiadać za 39% globalnych RPK, podczas gdy Europa i Ameryka Północna za 37%.
Aby sprostać rosnącemu popytowi, rynek globalny będzie potrzebował 10 500 nowych samolotów z maksymalnie 150 miejscami, w tym 8720 odrzutowców i 1780 turbośmigłowców. Zgodnie z prognozami, całkowita wartość rynkowa tych samolotów może osiągnąć 680 mld dolarów. Spośród 8720 dostaw samolotów odrzutowych spodziewanych na całym świecie, Ameryka Północna ma otrzymać największą część z 2680 samolotami. A dalej Europa i WNP (1990), następnie Chiny (1500), Azja i Pacyfik (1050), Ameryka Łacińska (770), Afryka (380) i Bliski Wschód (350).
W segmencie turbośmigłowców, z 1780 spodziewanych dostaw, najwięcej trafi do regionu Azji i Pacyfiku (640). Na kolejnych miejscach znalazła się Ameryka Północna (280), Europa i WNP (260), Afryka (220), Chiny (200), Ameryka Łacińska (160) i Bliski Wschód (20).



Komentarze