Dzień przed katastrofą CRJ-700, w Waszyngtonie omal nie doszło do podobnego zdarzenia (live ATC)
29 stycznia 2025 r., o godzinie 01.02 UTC, na ok 24 h przed katastrofą CRJ-700 i śmigłowca Black Hawk w Waszyngtonie, doszło na podejściu do stołecznego lotniska do podobnej kolizyjnej sytuacji, która jednak skończyła się jedynie wykonaniem go around. W samolocie Embraer EMB175 linii Republic Airways zadziałał system TCAS i załoga wykonała odejście na drugi krąg, skutecznie unikając zbliżenia się do wojskowego helikoptera.
Oba statki powietrzne znalazły się w odległości 500 stóp od siebie. Rejs RPA4514 z Bradley podchodził do lądowania na pas 19. Załoga samolotu pasażerskiego uzasadniła odejście na drugi krąg otrzymaniem komunikatu (RA – ang. Resolution Advisory), czyli nakazania zmiany wysokości lub ograniczenia aktualnej prędkości pionowej.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała oświadczenie odnośnie tego incydentu: „Załoga lotu Republic Airways 4514 wykonała go around na lotnisku Ronald Reagan Washington National Airport (DCA) w odpowiedzi na RA systemu TCAS, wskazującego, że w pobliżu znajduje się wojskowy śmigłowiec (callsign PAT1). Kontrolerzy ruchu lotniczego wydali ostrzeżenia dotyczące ruchu dla obu statków powietrznych, a załoga wojskowego śmigłowca odpowiedziała, że obserwuje samolot Republic. Nie doszło do utraty wymaganej separacji między obydwoma statkami powietrznymi”.
Incydent miał miejsce nieco ponad 24 godziny przed tym, jak wojskowy śmigłowiec Black Hawk i CRJ-700 American Airlines zderzyły się na podejściu do pasa 33 lotniska w Waszyngtonie.
Zapis korespondencji audio:
Incydent z 29 stycznia na podejściu do lotniska w Waszyngtonie - live ATC
Komentarze