Przejdź do treści
kokpit samolotu
Źródło artykułu

Cztery sposoby na Poprawę Cyberbezpieczeństwa w Przemyśle Obronnym i Lotniczym

W związku z coraz większym naciskiem na innowacje, bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby firmy z branży lotniczej i obronnej opracowały strategiczne plany zwiększenia bezpieczeństwa cyfrowego i fizycznego.

Podmioty z branży lotniczej i obronnej muszą dokonać oceny swoich obecnych strategii bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego oraz określić, jak reagować na rosnące zagrożenia. Oto cztery wskazówki dla firm z branży lotniczej i obronnej, jak zmaksymalizować swoje fizyczne i cyfrowe bezpieczeństwo:

1. Traktuj Bezpieczeństwo Priorytetowo Już Na Etapie Projektowania

Kiedy przechodzisz przez swoje drzwi wejściowe, nie myślisz: „Och, tak się cieszę, że elektryczność działa!". Po prostu zakładasz, że kiedy pstrykniesz włącznikiem światła, odpowiednie zaciski otworzą się lub zamkną, aby skierować prąd płynący przez przewody. Podobnie gracze branżowi i klienci nie powinni być pod wrażeniem, że ich informacje i technologia są bezpieczne. Systemy bezpieczeństwa powinny eliminować problemy, zanim jeszcze pojawią się na radarze. Najlepszy system bezpieczeństwa to nie taki, który jest chwalony za odpieranie ogromnych zagrożeń; to taki, o którym nawet nie wiesz, że istnieje.

Projektując samoloty z myślą o bezpieczeństwie, firmy mogą zapobiec działaniom odwrotnym, koniecznym do naprawienia luk, które w przeciwnym razie nigdy by nie powstały, gdyby bezpieczeństwo od początku było traktowane priorytetowo.

2. Łącz Dyscypliny Związane z Bezpieczeństwem

W naszym świecie napędzanym przez Internet Rzeczy, każda firma jest teraz firmą programistyczną, jak oświadczył Forbes już w 2011 roku. W artykule stwierdzono, że „era oddzielania tradycyjnych branż od branż technologicznych skończyła się, a ci, którzy nie zaadoptują się już teraz, wkrótce staną się przestarzali.”

W 2023 roku to stwierdzenie brzmi bardziej prawdziwie niż wtedy, gdy zostało po raz pierwszy napisane. Wszystko w naszym życiu staje się coraz bardziej połączone; nasze lodówki będą wysyłać SMS-y, aby odebrać mleko, nasze ekspresy do kawy będą uruchamiać się, gdy tylko włączy się poranny alarm, a samochody będą nawigować i prowadzić się same. Dzięki rewolucyjnym technologiom (takim jak sieci 5G), które są na skraju urzeczywistnienia, trend ten będzie się tylko nasilał.

Firmy zazwyczaj organizują swoje dyscypliny bezpieczeństwa silosowo: bezpieczeństwo fizyczne, cyberbezpieczeństwo (lub bezpieczeństwo IT) oraz bezpieczeństwo technologii operacyjnych. Niestety, ta mentalność silosowa utrudnia zobaczenie pełnego obrazu. Zakłóca to widoczność pomiędzy sektorami bezpieczeństwa. Rozdzielone podejście jest kosztowne i nieefektywne, a także pozostawia luki, które mogą wykorzystać hakerzy.

3. Twórz Dane „Tripwire”

Według naszego badania, w ciągu ostatnich pięciu lat firmy z sektora lotniczego i obronnego zainwestowały w ochronę danych klientów więcej niż w jakimkolwiek innym obszarze bezpieczeństwa. W sytuacji, gdy urządzenia medyczne przechowują informacje dotyczące opieki zdrowotnej, sprzedawcy detaliczni analizują nawyki zakupowe poszczególnych osób, a nawet asystenci aktywowani głosem odnotowują nawyki użytkowników w domu, nie wspominając o niedawnych naruszeniach danych i wyciekach prywatności, prywatność danych jest kwestią najwyższej wagi.

Klienci muszą mieć pewność, że informacje nie zostaną wykorzystane w sposób, na który nie wyrazili zgody. Dlatego właśnie stosowanie zaawansowanych narzędzi bezpieczeństwa, takich jak VPN, staje się powszechne na komputerach, na których przechowywane są informacje o pasażerach. Gdy poszukasz w Internecie informacji „VPN co to", zobaczysz wyraźniej, jakie korzyści mogą przynieść branży lotniczej te zaawansowane narzędzia bezpieczeństwa.

Dodatkowo, na bardziej poważnym poziomie, ludzie penetrujący informacje związane z obronnością mogą zagrozić bezpieczeństwu narodowemu.

4. Zhakuj Sam Siebie

Rzeczywistość cyberataków w powietrzu uderzyła w świat lotnictwa w kwietniu 2015 roku. Pasażer na pokładzie samolotu zatweetował, że uzyskał dostęp do systemów operacyjnych samolotu poprzez zhakowanie systemu rozrywki pokładowej. Późniejsze dochodzenie FBI ujawniło, że haker twierdził, że sprawił, że samolot wznosił się i poruszał na boki podczas wcześniejszego lotu. Chociaż eksperci później uznali te twierdzenia za nieprawdziwe, pokazało to, jak personel pokładowy staje się coraz bardziej zależny od kontroli cyfrowych i wielu sieci, a także jak haker może przejąć sterowanie systemu operacyjnego samolotu, wykraść dane i wiele więcej.

Co zatem możesz zrobić, aby zapobiec złośliwemu cyberatakowi? Najpierw zhakuj sam siebie.

Ocena bezpieczeństwa tzw. Białych Kapeluszy (ang. White Hat) jest jednym ze skutecznych sposobów na wskazanie słabych punktów w systemie bezpieczeństwa.

Jednym z najbardziej znanych wydarzeń hakerskich w świecie bezpieczeństwa informacji jest Pwn2Own. Od 2007 roku jest to coroczna tradycja, podczas której cyberhakerzy walczą o szansę wygrania nagród pieniężnych w wysokości od 35 000 do 250 000 dolarów, w zależności od użytego przez nich ataku hakerskiego wykorzystującego błędy i luki w oprogramowaniu oraz systemu samochodowego, w który celują. Wszelkie błędy w zabezpieczeniach ujawnione w trakcie konkursu są zgłaszane i później rozwiązywane.

Niezależnie od tego, czy organizujesz konkurs, wewnętrzny „hackathon", czy zatrudniasz do pomocy osoby trzecie - przyjazne włamanie może pomóc Ci zlokalizować luki w Twoich systemach i technologiach, zanim zrobi to ktoś inny.


Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony