Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cathay Group zamawia samoloty A330neo

Cathay Group z Hongkongu złożyła w Airbusie wiążące zamówienie na 30 samolotów szerokokadłubowych A330-900. Jest ono wynikiem dogłębnej analizy rynku przeprowadzonej przez linię lotniczą w ramach programu modernizacji floty średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych.

Nowo zamówione odrzutowce pozwolą Cathay zastąpić dotychczas eksploatowane A330-300 i rozszerzyć działalność na trasach regionalnych cieszących się dużym popytem. Samoloty te zapewnią również elastyczność w obsłudze dłuższych tras. Podobnie jak wszystkie A330neo, flota Cathay Group będzie napędzana najnowszej generacji silnikami Rolls-Royce Trent 7000.

Ronald Lam, prezes Cathay Group, powiedział: "Z przyjemnością ogłaszamy zamówienie nowych A330neo. Ta znacząca inwestycja odzwierciedla nie tylko naszą wiarę w status Hongkongu jako międzynarodowego węzła lotniczego, ale także zaangażowanie we wspieranie ciągłego rozwoju naszego rodzinnego miasta". Prezes Lam zauważył, że A330 dobrze służy Cathay Pacific od prawie 30 lat. „Nowe samoloty będą latać głównie między regionalnymi portami w w Azji, zapewniając jednocześnie możliwość obsługi dłuższych tras w razie potrzeby. Zwiększona oszczędność paliwowa A330neos, wraz z ich wysokimi standardami komfortu, pozwoli nam jeszcze bardziej podnieść jakość obsługi klientów, przyczyniając się do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa emisja CO2 netto do 2050 r."

Christian Scherer, dyrektor generalny Airbus Commercial Aircraft, powiedział: "Najnowsze zamówienie od Cathay, jednego z najbardziej doświadczonych użytkowników A330 na świecie, stanowi ważne potwierdzenie wartości rynkowej najnowszej generacji A330neo. Ten samolot to naturalny następca istniejących już A330, zapewniający najwyższy poziom technicznej i operacyjnej wspólności oraz znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Zaś wielokrotnie nagradzana kabina Airspace zapewnia zupełnie nowe wrażenia z lotu. Użytkując A330neo wraz z maszynami z rodziny A320 Family i szerokokadłubowymi A350,  Cathay będzie w stanie w pełni wykorzystać unikalne synergie najnowszej generacji produktów Airbusa".

A330-900 jest w stanie pokonać 7200 nm / 13330 km bez międzylądowania. Fabrycznie jest wyposażany w kabinę pasażerską Airspace, zapewniającą doskonałe wrażenia z lotu. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest już w stanie latać na mieszance zawierającej do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF, a celem jest zwiększenie udziału SAF do 100% do 2030 roku.

Według stanu na koniec lipca Airbus zdobył od ponad 130 klientów wiążące zamówienia na 1805 samolotów z rodzin A330. Aktualnie w eksploatacji znajduje się 1469 samolotów tego typu, obsługujących trasy długodystansowe, średnie i krótkie na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony