Bell rozwija system przeciwdziałający momentom obrotowym
Firma Bell zaprezentowała nowy elektryczny system przeciwdziałający momentom obrotowym śmigłowca. Głównym jego zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa i kosztów operacyjnych, a także zmniejszenie emisji hałasu w porównaniu do konstrukcji z konwencjonalnym wirnikiem ogonowym.
System składa się z czterech małych wentylatorów w osłonie wirnika ogonowego w układzie dwa na dwa. Każdy z wirników posiada cztery łopaty napędzane czterema osobnymi silnikami, do których energia elektryczna jest dostarczana przez generatory napędzane przez silniki turbinowe.
Całość została zainstalowana w śmigłowcu demonstracyjnym Bell 429 w fabryce w Mirabel w Quebecu w Kanadzie. Od 23 maja 2019 r. helikopter w ramach programu spędził w powietrzu ok. 25 godzin. Bell nie upublicznił żadnych danych dotyczącymi osiągów, ale opinie klientów, którzy widzieli system w działaniu, są pozytywne.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze