Przejdź do treści
Flota samolotów należąca do Delta Air Lines, fot. Reuters
Źródło artykułu

B752 Delta Airlines stracił koło przedniego podwozia podczas kołowania w Atlancie

20 stycznia 2024 r., B752 Delta Airlines (znaki rejestracyjne N672DL), miał wykonać lot DL-982 z Atlanty w stanie Georgia do Bogoty w Kolumbii ze 184 pasażerami i 6 członkami załogi pokładzie. Samolot zajął pozycję na pasie startowym 27Ry, gdy jedno z kół przedniego podwozia oddzieliło się i potoczyło w bok.

Samolot został odholowany na stanowisko postojowe około 2h 10 min później. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, że „podczas zajmowania pozycji do startu od samolotu odseparowało się jedno z kół przedniego podwozia, które następnie stoczyło się z pobliskiego nasypu”.

W korespondencji z ATC zawartej w raporcie FAA słychać, jak kontroler ostrzega pilota o sytuacji, mówiąc: „Właśnie pękła ci jedna z przednich opon i po prostu stoczyła się z pasa startowego za tobą”. Po zdarzeniu pasażerowie wraz z bagażem zostali odwiezieni autobusami na terminal, a ich lot przełożony.

Zastępczy B752 (znaki rejestracyjne N6707A) dotarł do Bogoty z opóźnieniem około 5h 15 min. Samolot biorący udział w incydencie został przywrócony do służby ok 22 godzin później.

NOTAM: 
!ATL 01/221 ATL RWY 09L/27R CLSD 2401201510-2401201900

Śledztwo mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia prowadzi FAA.

Incydent z udziałem B752 linii Delta Airlines

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony