Przejdź do treści
Źródło artykułu

ATR rezygnuje z prac nad wersją 42-600S STOL i idzie w kierunku ulepszania istniejących linii produktów

Po przeprowadzeniu obszernego przeglądu rynku i w świetle utrzymujących się napięć w łańcuchu dostaw, firma ATR zdecydowała się skoncentrować wysiłki na dalszym zwiększaniu konkurencyjności swojego obecnego portfolio produktów. W związku z tym zaprzestanie rozwoju swojego wariantu krótkiego startu i lądowania (STOL), ATR 42-600S, co odzwierciedla zaangażowanie firmy w dostosowywanie działań do zmieniającej się dynamiki rynku.

Kompleksowy przegląd warunków rynkowych, postępów technologicznych i przyszłych prognoz pokazuje zmniejszony rynek docelowy dla tego wariantu w porównaniu z pierwotną prognozą. Na przykład w Azji Południowo-Wschodniej liczba docelowych lotnisk wymagających samolotów obsługujących STOL znacznie spadła, głównie z powodu wydłużenia pasów startowych lub budowy pobliskich alternatywnych obiektów, a trend ten znajduje odzwierciedlenie w innych kluczowych rynkach docelowych. Chociaż zmniejsza to rynek docelowy dla ATR 42-600S, oznacza to, że nasza obecna linia produktów może działać z pełną wydajnością.

Nathalie Tarnaud Laude, dyrektor generalna ATR, oświadczyła: „Jako globalny lider na rynku regionalnym, ATR ma obowiązek wobec swoich klientów i całej branży, aby stale oceniać swoje portfolio produktów w celu zaspokojenia popytu rynkowego. Decyzja o wstrzymaniu projektu STOL odzwierciedla nasze zaangażowanie w wydajność operacyjną i długoterminową zrównoważoność”.

To strategiczne przedsięwzięcie umożliwi ATR przeniesienie wysiłków w kierunku ulepszania istniejących linii produktów, promowania innowacji technologicznych i skuteczniejszego reagowania na pojawiające się potrzeby rynkowe. Obejmuje to dalszą ekspansję na rynek Ameryki Północnej, gdzie producent chce wymienić starzejące się floty samolotów regionalnych i zwiększyć liczbę połączeń regionalnych typu punkt-punkt.

„Wkraczamy obecnie w kolejną fazę wzrostu i udoskonalenia, w której skupimy się na dalszych inwestycjach w konkurencyjność naszych wiodących na rynku produktów, ATR 42-600 i 72-600. Dostarczanie silnych propozycji wartości regionalnym liniom lotniczym zawsze było kluczowe dla naszego sukcesu. To zobowiązanie jest powodem, dla którego nasze samoloty pozostają liderami branży i zaufanym wyborem dla naszych klientów przez ostatnie 40 lat i nadal jest naszą siłą napędową dla tego, co nas czeka” – dodała.

Podkreślała: „W ramach tego zobowiązania zidentyfikowaliśmy szereg ulepszeń produktu, których celem jest dalsze obniżenie kosztów operacyjnych i zwiększenie dostępności naszych samolotów. Te ulepszenia bezpośrednio odzwierciedlają potrzeby i spostrzeżenia dzielone z naszymi klientami. Aby osiągnąć te cele, ściśle współpracujemy z naszymi kluczowymi dostawcami i opracowaliśmy kompleksowe plany działań, aby napędzać postęp w zakresie tych ulepszeń. Ten krok jest niezbędny, aby utrzymać naszą przewagę konkurencyjną, a także naszą pozycję zaufanego partnera dla naszych klientów, operatorów i interesariuszy na całym świecie”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony