Airbus koryguje plan dostaw samolotów komercyjnych na 2022 r., podtrzymując prognozy finansowe
Bazując na wynikach dostaw w listopadzie br. (68 samolotów pasażerskich i towarowych) oraz ocenie skomplikowanego środowiska biznesowego, kierownictwo spółki Airbus SE uważa, że cel, jakim jest dostarczenie „około 700" samolotów w 2022 r., znajduje się poza zasięgiem przedsiębiorstwa. Oczekuje zarazem, iż ostateczna liczba maszyn komercyjnych przekazanych klientom nie będzie znacząco odbiegać od pierwotnego planu dostawy „około 700" samolotom.
Kierownictwo Airbusa jest przekonane, że uda się osiągnąć tegoroczne założenia finansowe, o czym świadczą wyniki za dziewięć miesięcy działalności biznesowej. Oznacza to, że wytyczne dotyczące skorygowanego EBIT i wolnych przepływów pieniężnych przed fuzjami i przejęciami oraz finansowaniem klientów pozostają niezmienione.
Biorąc pod uwagę fakt, że skomplikowana sytuacja biznesowa będzie się utrzymywać dłużej niż oczekiwano, Airbus zamierza skorygować tempo produkcji maszyn z rodziny A320 do 65 samolotów miesięcznie w latach 2023 i 2024. Firma podtrzymuje przy tym zamiar wytwarzania w połowie dekady 75 maszyn miesięcznie. Zamówienia i dostawy samolotów komercyjnych Airbusa za cały rok 2022 zostaną ujawnione – po audycie – 10 stycznia 2023 r. Wyniki za cały rok zostaną podane do publicznej wiadomości 16 lutego 2023 r. W listopadzie br. Airbus otrzymał zamówienia na 29 nowych samolotów i anulacje 14 maszyn, co zwiększyło liczbę płatowców czekających na wyprodukowanie do 7344. Więcej informacji na temat wyników spółki za cały miesiąc jest dostępnych w serwisie airbus.com.
* Liczba dostaw netto od początku roku - 563 - odzwierciedla spadek o 2 nieprzekazane w grudniu 2021 r. samoloty (para A350-900 dla Aerofłotu). Ich transfer nie był możliwy z powodu sankcji międzynarodowych.
Komentarze