Przejdź do treści
H160 w locie - widok z góry z ukosa (fot. Anthony Pecchi, Airbus)
Źródło artykułu

Airbus Helicopters i chińska firma GDAT z umową na 50 śmigłowców H160

Podczas wizyty prezydenta Francji w Chinach firma Airbus Helicopters zawarła kontrakt z GDAT, jednym z najbardziej znaczących chińskich leasingodawców i użytkowników śmigłowców, na dostawę 50 maszyn H160. Kontrakt ten jest największym dotychczas zamówieniem na H160 na rynku cywilnym i służb publicznych od czasu zaprezentowania wiropłata w 2015 roku. 

Śmigłowiec będzie używany w szczególności w sektorze energetycznym, w tym do transportu na platformy wydobywcze ropy i gazu, do obsługi farm wiatrowych i dowozu pilotów wprowadzających statki do portów, a także w ratownictwie medycznym i do innych zadań publicznych w terenach zurbanizowanych. Firmy zawarły również umowę o współpracy strategicznej, między innymi w zakresie wsparcia i usług, w celu zapewnienia długoterminowego powodzenia H160 na rynku chińskim.

„Jesteśmy zaszczyceni, że przedsiębiorstwo GDAT zdecydowało się wzmocnić flotę składającą się dotąd wyłącznie z 26 maszyn Airbusa, zamawiając 50 egzemplarzy H160. H160 został zaprojektowany jako śmigłowiec wielozadaniowy i dlatego dobrze pasuje do wielu segmentów gospodarki, które obsługują leasingodawcy”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

„Zawarte przez nas umowy są doskonałym przykładem znaczenia współpracy gospodarczej i handlowej między Francją a Chinami. Innowacyjny H160 idealnie uzupełnieni naszą flotę i pozwoli nam kontynuować rozwój na rynku chińskim, zapoczątkowany pozyskaniem 21 śmigłowców H225. Widzimy duże możliwości dla H160 w Chinach, w szczególności w sektorze energetycznym”, powiedział Peter Jiang, prezes GDAT.

GDAT to znaczący na chińskim rynku dostawcą usług lotnictwa ogólnego, specjalizujący się w sprzedaży i leasingu śmigłowców, obsługach i modyfikacjach, a także lotach ratowniczych i innych usługach dla agend rządowych. Grupa ma centralę w Szanghaju i cztery spółki zależne w różnych zakątkach Chin, a także bazy operacyjne w Suzhou i Ningbo oraz oddział zagraniczny w Londynie.

Zaprojektowany jako śmigłowiec wielozadaniowy, zdolny do wykonania szerokiego wachlarza misji, H160 stanowi połączenie najnowszych innowacji technologicznych Airbusa. Zapewnia pasażerom najwyższy komfort podróży dzięki ograniczającym hałas łopatom Blue Edge i doskonałej widoczności zewnętrznej, z której korzystają zarówno pasażerowie, jak i piloci. Dzięki uproszczonym wymogom obsługowych, dostosowanym do konstrukcji napędu i płatowca, H160 pozwala optymalizować koszty użytkowania i oferuje nowy, wysoki poziom dostępności do lotu. H160 jest już certyfikowany do latania na 50% zrównoważonym paliwie lotniczym. Wiropłat napędzają dwa najnowsze silniki Arrano firmy Safran Helicopter Engines, które zapewniają 15% redukcję zużycia paliwa.

Airbus Helicopters jest obecny na chińskim rynku śmigłowcowym od ponad 50 lat. Obecnie nad Chinami lata ponad 300 wiropłatów Airbusa, obsługujących ponad 90 klientów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony