Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Defence and Space wyprodukował dwutysięcznego drona-symulator celu dla obrony powietrznej

Od ponad 20 lat żołnierze jednostek przeciwlotniczych na świecie szkolą się z wykorzystaniem dronów-symulatorów celów powietrznych spod znaku Airbus Defence and Space. Zakład Target Systems & Services wyprodukował właśnie w Friedrichshafen swojego 2000. drona.

Bezzałogowy system powietrzny o numerze seryjnym 2000, Do-DT45, zostanie użyty podczas ćwiczeń na poligonie partnera firmy Airbus, Andøya Space Defense w Norwegii. Tam latający cel zostanie wystrzelony przez zespół Airbusa z rampy startowej, przyspieszy do prędkości 440 węzłów (814 km/godz.) i wzniesie się na wysokość 25 000 stóp (7620 metrów), w zależności od wymagań ćwiczących jednostek.

W powietrzu Do-DT45 może symulować szereg zagrożeń, takich jak: myśliwce, drony lub pociski manewrujące, które żołnierze-przeciwlotnicy mogą zwalczać na bojowo. Trening taki nie stwarza żadnego ryzyka: miejsce szkolenia Andøya Space Defence to obszar o ograniczonym dostępie; szczątki drona-celu są odpowiednio utylizowane.

„Niestabilna sytuacja na świecie pokazuje, że sprawna obrona powietrzna jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek”, powiedział Frank Härtel, szef działu celów powietrznych i usług w firmie Airbus Defence and Space we Friedrichshafen. „Pod tym względem wnosimy wkład w bezpieczeństwo świata: dzięki naszym dronom i usługom przeciwlotnicy mogą przygotować się na zagrożenia i ratować życie”.

Oprócz Do-DT45 portfolio produktów Target Systems & Services obejmuje Do-DT55 (symulator pocisków przeciwradarowych), HT05 (symuluje śmigłowce bojowe) i Do-DT25 (symuluje myśliwce, drony i pociski manewrujące). Ich nabywcami są siły zbrojne z całego świata, które zamawiają kompleksowe usługi szkoleniowe. Target Systems & Services dostarcza sprzęt i personel obsługowy na wskazany poligon, ustawia wyrzutnie i naziemne stacje kontroli oraz przygotowuje drony do startu. Loty są planowane i realizowane zgodnie z życzeniami klienta.

Drony Do-DT służą nie tylko jako cele powietrzne. Wyposażone w czujniki i łącza danych mogą być również wykorzystywane do testowania współpracy bezzałogowych i załogowych statków powietrznych w programie Future Combat Air System (FCAS) czy technologii autonomicznego tankowania w powietrzu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony