AIR ONE firmy AIR wykonał pierwsze pełne przejście do lotu przelotowego
AIR,producent elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania poinformował, że jego flagowy eVTOL AIR ONE wykonał swój pierwszy pełny lot, pomyślnie przechodząc z zawisu do lotu poziomego.
Informacja, którą opublikowano w oświadczeniu 18 grudnia 2022 r., pojawia się pięć miesięcy po tym, jak prototyp zakończył testy zawisów, wraz z wieloma udanymi i szeroko zakrojonymi testami napędu, elektroniki i stabilności lotu.
"Pełnowymiarowy prototyp AIR ONE firmy AIR, obciążony do pełnej ładowności 1100 kg (2425 funtów), wystartował i osiągnął nominalną prędkość przelotową" – poinformowała firma AIR.
"To przełomowe osiągnięcie zapoczątkowało tysiące godzin lotu zaplanowanych dla AIR ONE w ramach procesu certyfikacji (Federal Aviation Administration), który zwiększy zasięg, prędkość i wytrzymałość, ponieważ AIR będzie nadal optymalizować tę konstrukcję, aby osiągnąć projektowy profil lotu" – czytamy dalej w oświadczeniu.
Komentując udaną operację, Rani Plaut, dyrektor generalny i współzałożyciel AIR, powiedział: "To ekscytujące, że dotarliśmy do tego momentu w naszej podróży, gdy staramy się zbudować fundament, aby urzeczywistnić osobistą mobilność lotniczą".
Plaut dodał: "AIR jest niezwykle dumny z tego, że odgrywa rolę w globalnym ruchu (zaawansowanej mobilności lotniczej) i nie możemy się doczekać roku 2024, kiedy adopcja prywatnych eVTOL nabierze rozpędu".
"Pierwszy w swoim rodzaju" eVTOL do użytku osobistego
Rynek zaawansowanej mobilności lotniczej (AAM) koncentruje się na pojawiających się innowacjach i komercyjnych zastosowaniach pojazdów, takich jak taksówki powietrzne. Jednak zgodnie z oświadczeniem, AIR z siedzibą w Pardes Hanna-Karkur w Izraelu, przewodzi nowej kategorii w postaci osobistej mobilności lotniczej.
"Wyjątkowy eVTOL AIR do użytku osobistego oferuje codzienną alternatywę dla krótkich dojazdów do pracy z wykorzystanie lotniczych konstrukcji" – poinformowała firma.
AIR ONE, w pełni elektryczny dwumiejscowy samolot, może startować i lądować na dowolnej płaskiej powierzchni, posiada udźwig 250 kg i na jednym ładowaniu umożliwia wykonywanie dalekich lotów z prędkościami dochodzącymi do 250 km/h.
W przedsprzedaży zostało już zamówionych ponad 260 samolotów AIR ONE (eVTOL).
Komentarze