Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwsza sieć ładowarek dla samolotów elektrycznych

W przemyśle motoryzacyjym coraz częściej słyszymy o rozbudowie sieci punktów ładowania dla samochodów elektryczych. Pojawiają się one przy drogach krajowych, w centrach miast, w galeriach handlowych i powoli stają się one codziennością.

Jednak określenie "sieć punktów ładowania dla samolotów elektrycznych" brzmi trochę jak termin z filmów science fiction i wydaje się być całkowicie nierealne. Tymczasem to określenie możemy stosować już dzisiaj. Tak, to prawda.

Jak poinformował portal Skysream.pl, pierwsza sieć szybkich ładowarek dla samolotu Alpha Electro działa już w Szwajcarii. Dzięki temu jest to też pierwszy kraj na świecie, gdzie samolotem elektrycznym można wykonywać loty cross-country. Na dzień dzisiejszy są to 4 ładowarki rozmieszczone na kilku lotniskach, ale docelowo mają być dostępne na kilkunastu, tak by można było swobodnie podróżować po całym kraju. Ładowanie samolotu za pomocą tzw. Fast Charger zajmuje zaledwie 1.5h

Z niecierpliwością czekamy kiedy w Polsce pojawi się tego typu infrastruktura.

Pipistrel Alpha Electro jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samolotem o napędzie elektrycznym. W całości wykonany jest w technologii kompozytowej i zaprojektowany tak, by sprostać potrzebom ośrodków szkolenia lotniczego. Prędkość przelotowa wynosi 160 km/h, a dostępny czas lotu to 1h + 30min rezerwy.

Aktualnie samolot jest dostępny w kategorii UL, ale Pipistrel planuje otrzymać certyfikat EASA w kat. CS-LSA jeszcze w tym roku (producent przyjmuje już zamówienia). Dzięki certyfikacji EASA, na samolocie Alpha Electro będzie można szkolić do licencji samolotowej np. PPL(A) oraz zaliczać nalot do wyższych uprawnień lotniczych.

Więcej informacji nt. samolotu Alpha Electro można znaleźć na stronie www.skydream.pl/samoloty/alpha-electro.html

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony