Przejdź do treści
Silnik Rolls Royce Trent 1000 na Boeingu 787-8 (fot. MilborneOne/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Kłopoty Dreamlinerów z silnikami Rolls Royce'a

Nawet jednej czwartej Dreamlinerów wyposażonych w silniki Rolls Royce Trent 1000 TEN Package C grożą ograniczenia lotów. Powodem są nowe kłopoty z silnikami Rolls Royce.

Z przecieków, do których dotarł Bloomberg wynika, że amerykańska agencja lotnicza FAA oraz europejska EASA nakazały przewoźnikom dostarczenie danych o częstotliwościach remontów w silnikach Trent 1000 Package C. Od czterech lat Rolls Royce produkuje je z przeznaczeniem dla samolotów Boeing 787-9. Taki samolot należący do australijskiej linii Qantas ostatnio wykonał rejs z Perth do Londynu.

Rolls Royce nie ukrywał, że ma kłopot. Wcześniej już informował, że 380 silników Trent 1000 TEN Package C musi zostać dodatkowo skontrolowanych, ponieważ mogą one być mniej wytrzymałe, niż wynika to ze specyfikacji, bo uszkodzeniom ulegają łopatki silnika.

FAA już zapowiedziała, że dla wszystkich maszyn wyposażonych w Trent 1000 TEN Package C, zostaje skrócony tzw. ETOPS, czyli maszyna musi utrzymać podczas lotu dystans 140 minut do najbliższego lotniska, a nie jak to było dotychczas – 330 minut.

Cały artykuł czytaj na stronie: www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony