Jaki może być rabat na samolot?
Ceny samolotów to jeden z najbardziej strzeżonych sekretów w lotnictwie, ale Airbus postanowił potrzymać dłużej inwestorów w niepewności, że sprzedaje samoloty z ogromnymi rabatami wobec oficjalnych cen katalogowych
Europejski producent samolotów zmienił normy księgowania w balansie I kwartału, a w lutym zapowiedział, że ujawni wartość ogromnego portfela zamówionych samolotów. W bilansie kwartalnym nie było tej sumy. – Ujawnimy pełną wysokość zaległej sumy najpóźniej przy wynikach 2018 roku – stwierdził jeden z rzeczników Airbusa i dodał, że będzie to oznaczać przyszłe minimalne przychody.
Inicjatywa zmierzająca do pokazania rzeczywistych cen wywołała poruszenie w sektorze, w którym producenci nalegali do dawna, by linie lotnicze trzymały w tajemnicy wynegocjowane ceny.
Traderzy i analitycy oceniają, że generalnie samolot nie kosztuje więcej niż połowa ceny katalogowej.
Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl
Komentarze