Przejdź do treści
A319 należący do linii FastJet podczas przeglądu wykonywanego przez Aerostat
Źródło artykułu

Aerostat umacnia swoją pozycje na rynku afrykańskim

Rumuńska firma obsługowa Aerostat z Bacau rozpoczęła realizację przeglądów poziomu C na trzech samolotach typu Airbus A319 należących do tanzańskiego przewoźnika Fastjet. Pierwszy z samolotów trzech przyleciał do Bacau w połowie marca i niezwłocznie rozpoczęto na nim prace obsługowe.

Dla Aerostara jest to kolejny sukces na rynku afrykańskim, na którym ma już ustabilizowana pozycję jako nowoczesna organizacja obsługowa (MRO). Od 2010 roku w Bacau SA obsługiwane Boeingi 737 Royal Air Maroc. Wkrótce później w Rumunii pojawiły się BAe 146 użytkowane przez Starbow Airlines z Ghany oraz ich unowocześniona wersja Avro RJ100 użytkowane od zeszłego roku przez Air Libia. 

Sukcesy na rynku obsługi dużych samolotów Aerostara, to efekt wieloletniej polityki reorganizacji socjalistycznego kolosa i jej poszukiwania swojego miejsca na rynku. Jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku Aerostat był typowym postsocjalistycznym gigantem stworzonym do obsługi samolotów wojskowych produkcji radzieckiej. Oprócz samych samolotów obsługiwano tutaj również silniki, wyposażenie i awionikę. Osobnym obszarem aktywności była produkcja samolotów lekkich, w tym na licencji Jaków-52. Zmiany polityczno-gospodarcze reorganizację przedsiębiorstwa.
Przekształcono je w spółkę pracowniczą, podzielono na poszczególne działy produkcyjne, tak aby logicznie wpisywały się w segmenty rynku lotniczego i usamodzielniono.

Osobnym fragmentem historii zakładów była modernizacja Mig-ów 21 i 29 użytkowanych przez rumuńskie lotnictwo wojskowe. Mimo, ze projekt nie zakończył się sukcesem eksportowym, na co liczono w Bacau, ale pozwolił firmie przygotować się nowych wyzwań stawianych na rynku nowoczesnym firmom lotniczym.

Fastjet jest pierwszym tanim przewoźnikiem w Afryce, który świadczy usługi na całym niemal kontynencie. Linia działa od listopada 2012 roku i obecnie obsługuje połączenia Dar es Salaam, Mwanza, Kilimanjaro, Mbeya oraz Zanzibarem, Johannesburgiem a także Lusaką. w najbliższym czasie Fastjet będzie chciało zwiększyć liczbę połączeń przede wszystkim w Afryce wschodniej.

Opracowane na podstawie informacji prasowej Aerostar/Dorway Public Relations

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony