Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rząd Litwy rozważa stworzenie przewoźnika narodowego

Ministerstwo Transportu Litwy zaproponowało stworzenie przewoźnika narodowego kraju. Wzorem linii lotniczych Nordica z Estonii, przewoźnik flagowy Litwy działałby w formule wirtualnej, a działalność mógłby rozpocząć jeszcze w tym roku, informuje litewski serwis LRT.

Zgodnie z wizją litewskiego Ministerstwa Transportu, nowy przewoźnik flagowy kraju nie posiadałby własnej floty ani licencji operatora lotniczego, zamiast tego kupowałby blokogodziny lotów, dostęp do globalnych systemów dystrybucji (GDS) oraz usługi od innych operatorów. Wirtualne linie lotnicze z Litwy posiadałyby jednak własną markę. Na podobnych zasadach działają m. in. linie lotnicze Nordica z Estonii, składające się z kliku podmiotów, m. in. Nordic Aviation Group (Nordica), dostawcy oferowania Regional Jet, będącego częściowo własnością Polskich Linii Lotniczych LOT.

Nowe linie lotnicze z Litwy miałyby należeć do państwa i pozwolić na to, by Litwa “była niezależna od zagranicznych linii lotniczych, ciągle zmieniających strategię”, poinformowało ministerstwo w czwartkowym komunikacie prasowym.

Poprawienie łączności Litwy ze światem od dłuższego czasu leżało w zainteresowaniu władz tego kraju. W 2018 r., rząd Litwy ogłosił przetarg na obsługę lotów pomiędzy Wilnem i Londynem. W listopadzie tego samego roku, przetarg na obsługę połączeń wygrał LOT, który od maja 2019 rozpoczął loty na trasie Wilno – Londyn City (LCY) obsługiwane w formule PSO (Public Service Obligation), która pozwala na dofinansowywanie przez podmiot publiczny rejsów wewnątrz Unii Europejskiej o szczególnym znaczeniu.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony