Przejdź do treści
Siedem silników rodziny Trent (fot. rolls-royce.com)
Źródło artykułu

Rolls-Royce z pożyczką w wysokości 2 miliardów funtów

Producent silników lotniczych Rolls-Royce stracił w pierwszej połowie roku 3,8 mld dolarów i spodziewa się dalszego odpływu gotówki. Firma otrzymała od konsorcjum banków brytyjskich 2 mld funtów, jednak i to nie uchroni jej przed stratami i zwolnieniami.

Brytyjski producent wytwarza silniki do samolotów typu Boeing 787 Dreamliner czy Airbus A350. Samoloty napędzane turbinami firmy odnotowały 75% spadek godzin lotu w drugim kwartale, kiedy rządy zablokowały podróże, zmniejszając popyt na usługi serwisowe, które zapewniają większość zysków. Rolls-Royce jest szczególnie narażony, ponieważ produkuje silniki tylko dla odrzutowców szerokokadłubowych, które obsługują większość tras daledystansowych. Od tego czasu odnotowano jedynie niewielką poprawę.

Producent silników lotniczych Rolls-Royce stracił w pierwszej połowie roku 3,8 mld dolarów, ponieważ liczba godzin pracy jego silników zmniejszyła się o połowę z powodu pandemii COVID-19. Firma spodziewa się dalszego odpływu gotówki w wysokości około 1,2 mld dol. w drugiej połowie roku.

Wstrząsy w lotnictwie cywilnym zmuszają firmę do zmniejszenia siły roboczej. Ponad 3000 pracowników w Rolls Royce Uk wyraziło zainteresowanie dobrowolną redukcją zatrudnienia. Wiadomość ta pojawia się, gdy firma zmienia rozmiar swojej malejącej branży lotniczej i kosmicznej, aby dostosować się do niższego popytu w perspektywie średnioterminowej. W maju producent silników lotniczych ogłosił plany ograniczenia światowej siły roboczej o 9000.

Godziny lotów szerokokadłubowych samolotów z silnikami RR mają wrócić do 70-proc. poziomu z roku 2019, dopiero w roku 2021.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony