Przejdź do treści
Ił-114-300 w locie (fot. uacrussia.ru)
Źródło artykułu

Iljuszyn przeprowadził konsultacje z liniami lotniczymi ws. regionalnego samolotu Ił-114-300

Iljuszyn, należący do rosyjskiego koncernu UAC, przekazał informacje na temat postępów we wdrażaniu programu Iła-114-300 na spotkaniu rady doradczej w budynku World Trade Center w Moskwie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Przemysłu i Handlu Federacji Rosyjskiej, Iljuszyn, dostawcy, a także linie lotnicze i przedsiębiorstwa zainteresowane nabyciem tego samolotu.

Otwierając spotkanie, Jurij Grudinin, dyrektor generalny Iljuszyna, podkreślił, że kompleks lotniczy ma na celu dostarczenie regionalnego Iła-114-300 dla krajowych linii lotniczych i jest gotowy do współpracy z operatorami i dostawcami jednostek w trakcie wdrażania całego programu. W zakładach w Woroneżu, Uljanowsku i Niżnym Nowogrodzie w ramach współpracy przemysłowej UAC zmontowano dwie maszyny w finalnej konfiguracji testowej.

Samolot Ił-114-300 jest przeznaczony do działania na lokalnych trasach. Jest to ulepszona wersja turbośmigłowego Ił-114. Samoloty będą produkowane w rosyjskich zakładach produkcyjnych.

Program modernizacji i ponownego uruchomienia seryjnej produkcji regionalnego samolotu pasażerskiego Ił-114-300 realizowany jest zgodnie z instrukcjami Prezydenta Federacji Rosyjskiej z 9 sierpnia 2014 r. I 3 listopada 2015 r. Celem tej pracy jest zapewnić rodzimemu rynkowi transportu lotniczego nowoczesne samoloty produkowane w kraju w klasie samolotów pasażerskich z 52-64 miejscami siedzącymi i ładownością do 7 ton.

Na Ił-114-300 zainstalowano cyfrowy system pilotażowo-nawigacyjny, który zapewnia start i lądowanie w warunkach meteorologicznych odpowiadających kategorii II ICAO. Cała informacja pilotażowo-nawigacyjna oraz komunikaty o działaniu systemów lotniczych są wyświetlane na pięciu kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych.

Jak informuje United Aircraft Corporation, samoloty Ił-114-300 mają zastąpić importowane samoloty podobnego typu (ATR-42, ATR-72, Q400) i stare typy samolotów An-24 / An-26 na trasach krajowych.

Pierwsze dostawy tych samolotów planowane są w 2021 roku.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony