Przejdź do treści
Corvus Racer 540 Red Bull Air Race
Źródło artykułu

Red Bull Air Race: Corvus - 10 faktów na temat wyjątkowej konstrukcji

Peter Besenyei osiąga coraz lepsze wyniki w sezonie 2014, głównie dzięki poprawie osiągów swojego samolotu Corvus Racer 540. "To stale trwająca praca nad jego rozwojem. Myślę, że jesteśmy gdzieś pośrodku" – mówi Besenyei przed półmetkiem sezonu w Gdyni.

Jedyny pilot w stawce, który lata Corvusem – Besenyei – pomógł go zaprojektować i wciąż współpracuje, przy jego udoskonalaniu. Podchodzi do projektu optymistycznie. Uważa, że jeszcze przed końcem tego sezonu może znaleźć się na podium przed wieloma pilotami Edge'a 540, czy MXS-R'a. Oto 10 faktów na temat samolotu Corvus Racer 540.

FAKT 1: Besenyei blisko współpracował z szefem projektantów Corvusa, Andrasem Voloscsukiem i Węgierskim Uniwerstytetem Lotniczym nad projektem i rozwojem samolotu Corvus Racer 540.


FAKT 2: Od projektu, przez wykonanie form, po budowę całego samolotu, cały proces trwał nieco ponad rok.

FAKT 3: Ostatnie zawody w Putrajaya były szóstym wyścigiem Corvusa w Red Bull Air Race. W sezonie 2010 w powietrzu znalazł się trzy razy (w Windsorze, Nowym Jorku i Lausitz), tak samo jak dotychczas w 2014 (w Abu Dhabi, Rovinj i Putrajaya).


FAKT 4: Przy wadze 542kg, Corvus Racer jest najlżejszym samolotem w historii Mistrzostw Świata Red Bull Air Race.

FAKT 5: Z ustandaryzowanym silnikiem, Corvus jest 20 kg cięższy, ze środkiem ciężkości przesuniętym ku dziobowi.

FAKT 6: Aby to zrównoważyć, zespół dołożył 10 kg na ogonie, by uzyskać optymalne położenie środka ciężkości.

FAKT 7: Cięższy ogon pozwala wykonywać samolotowi ciaśniejszy zwrot pionowy. Robiąc półpętlę pilot może uzyskać większe przeciążenie niż gdyby większość masy skupiona była bliżej środka ciężkości.


FAKT 8: Corvus Racer może wytrzymać do 14G, podczas gdy piloci Red Bull Air Race nie mogą przekraczać 10G (jest to zabronione regulaminem).

FAKT 9: Corvus jest zbudowany z bardzo wytrzymałej stali chromowo-molibdenowej spawanej metodą TIG. Im bardziej wytrzymała rama, tym większą liczbę G może znieść cała konstrukcja.


FAKT 10: Skrzydła, usterzenie ogonowe i pokrycie kadłuba są wykonane z wytrzymałych kompozytów – głównie z ultralekkich włókien węglowych. Kompozytowe – złożone z różnych materiałów – poszycie ma gładką powierzchnię zapewniającą lepsze własności aerodynamiczne.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony