Przejdź do treści
Źródło artykułu

Piloci o piątkowych treningach w Las Vegas

Wypowiedzi zawodników na gorąco przed sobotnimi kwalifikacjami.

Hannes Arch
Podoba mi się ten tor, ma bardzo fajne ustawienie. To tor, na którym lata się płynnie, a ja wolę takie od tych z ostrymi zakrętami, gdzie trudno jest znaleźć dobry rytm. Gęstość powietrza nie jest najlepsza. Ale jest taka sama dla wszystkich – to jest w tym dobre. Oznacza to, że trzeba latać super gładko i nie za ostro. Jeśli używasz dużo siły sterując, wtedy nie jesteś szybki. Musisz delikatnie obchodzić się z samolotem.

Paul Bonhomme
Ten tor jest bezpieczny, ale wymaga dużo taktyki. Myślę, że tym razem wszyscy jesteśmy jednak dużo bardziej zrelaksowani. Zakręty na końcach toru cieszą się dużym zainteresowaniem po kątem taktyki, ponieważ właśnie tam wszyscy latają w innych kierunkach. Osobiście uważam, że trzeba przelecieć je płasko, ale zobaczymy – to wyniknie z warunków, które będą panowały w dniu wyścigu.

Martin Sonka
Na torze wszystko tkwi w czystym lataniu i płynności podczas wznoszenia. Wciąż staramy się znaleźć właściwą linię w pionowych zakrętach. Jeśli za bardzo ciągniesz do góry tracisz dużo energii, więc lepiej jest lecieć poziomo, lub pod kątem. Na szczęście wiatr nie jest na razie silny, ale zobaczymy co się będzie działo w dniu wyścigu.

Matt Hall
Jest dobra temperatura. Jest sucho i upalnie. Mamy około 30 stopni Celsjusza, a to mniej więcej tyle ile lubię. W Fort Worth było jednak trochę zbyt gorąco. Ponieważ latamy na nieco wyższej wysokości, musimy to robić nieco bardziej gładko, aby nie tracić energii, a także uważać na przeciągnięcia w ciasnych pionowych zakrętach. Wciąż eksperymentujemy szukając idealnej linii. Myślimy, że zawracać pionowo będzie najlepiej, ale wciąż nad tym pracujemy.

Yoshihide Muroya
Tor jest nieco prostszy niż w Fort Worth. Szybsze samoloty latają naprawdę szybko i będziemy robić pewne rzeczy, żeby je dogonić, ale nie mogę powiedzieć co to są za rzeczy (śmiech). Powiem tylko, że podejmiemy pewne ryzyko, żeby dogonić najlepszych. Powietrze jest rzadkie, ale myślę, że jednak nieco bardziej gęste niż w Fort Worth.

Kirby Chambliss
Mój plan jest taki jak zawsze. Postaram się wygrać. Wciąż staram się wypracować najszybszą linię i być może nawet uda mi się to przed niedzielnym wyścigiem (śmiech). W tej chwili wygląda na to, że można go wygrać lub przegrać pomiędzy bramkami 4 i 5 oraz na drugim pionowym zwrocie. Wiatr dzisiaj nie jest problemem, ale tutaj, na pustyni może się nagle zmienić, jak w Ascot, dlatego z wiatrem możemy mieć tutaj ruletkę.

Nigel Lamb
Tor jest fajny do latania – jest dużo łatwiejszy niż w Fort Worth – ale to nie sprawia, że łatwiej jest na nim znaleźć dobrą linię i po prostu się jej trzymać. Jest dużo zmiennych, a przestrzeń daje duży wybór różnych linii. Widzowie zobaczą subtelne, ale też wielkie różnice w sposobie pokonywania toru przez pilotów. Na końcu różnice w wynikach także będą większe.

Pete McLeod
Jest podobnie jak w Fort Worth, ale tor jest inny, dający więcej możliwości. Tor jest mały, ale kąty są mniej ostre i przez to jest bardziej płynny. Lataliśmy dziś w dobrych warunkach, ale myślę, że nawet jeśli wiatr wzbierze na sile, tor wciąż będzie do pokonania.

Nicolas Ivanoff
W Teksasie było dla mnie idealnie, bardzo dobrze. Tor był bardziej kręty, a wszystkie wiraże fajne. Ten jest prostszy i mniej skomplikowany. Przez to dla mnie jest mniej interesujący, ale muszę ćwiczyć, żeby znaleźć dobrą drogę do tego, by latać szybciej.

Matthias Dolderer
Tor jest bardziej płynny i łatwiej jest na nim latać. Ale to nieważne, jak jest łatwy – chodzi raczej o to, czy potrafisz znaleźć odpowiednią linię w zakrętach. W pionowych zwrotach jest mniej miejsca jeśli lecisz bardziej płasko, ze względu na linię bezpieczeństwa. Ale to powinna być szybsza linia – o tym będziemy się chcieli przekonać.

Peter Besenyei
Podoba mi się tor. Jest szybki, krótki i stosunkowo łatwy. Oczywiście wciąż można na nim popełniać błędy, ale nie ma na nim jakiegoś punktu, który byłby dramatycznie trudniejszy od innych. Tak naprawdę tor ma jeden pionowy zakręt, pozostałe są płaskie. To trochę mi pomaga. Wciąż nie jestem tak szybki, jak bym chciał, ale ten tor jest dla mnie lepszy.

Michael Goulian
Myślę, że jeśli patrzysz na tor, może się wydawać nieco łagodny, ale myślę, że po sobocie, czy niedzieli, gdy wszyscy zobaczą czasy, nikt tak nie będzie myślał. Będzie bardzo, bardzo wyrównana rywalizacja. Na tym torze trzeba latać idealnie. W Fort Worth jeśli przetrwałeś sobotę, było OK, tak? Tutaj będzie inaczej. Jeśli nie będziesz latał absolutnie perfekcyjnie, wpadniesz w tarapaty.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony