Piloci klasy Master o wyścigu w Ascot
Po fenomenalnym wyścigu, w którym dwa pierwsze miejsca zajęli Brytyjczycy, piloci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.
1. Paul Bonhomme
"Nie dotarło do mnie jeszcze to, że wygrałem. Mieliśmy pracowity tydzień i nie był to najlepszy z takich tygodni. Borykaliśmy się z każdym rodzajem problemów, jaki mógł wystąpić, które szybko usuwaliśmy, co się opłaciło. Mam nadzieję, że możemy dalej prezentować takie możliwości, jakie widzieliście dzisiaj i wtedy wszystko może się zdarzyć. Z całą pewnością nie możemy się jeszcze odprężyć, ale zobaczymy, co będzie potem".
2. Nigel Lamb
"To wspaniałe uczucie być na podium. Nie ma wątpliwości, że był to jeden z tych wyścigów, w których bardzo, ale to bardzo trudno było przedostawać się do kolejnych rund. W Top 12 wiał bardzo porywisty wiatr, więc trzeba było dobrze wszystko rozgrywać. Być może latałem nawet zbyt konserwatywnie, ponieważ musiałem mieć pewność, że nie trafię pylonu i leciałem wolniej. Ale wiedziałem, że mogę być szybszy i byłem w Super 8 i Final 4".
3. Nicolas Ivanoff
"To wspaniałe być na podium w Ascot, zwłaszcza z dwoma brytyjskimi przyjaciółmi. Dobrze mi poszło we wczorajszych kwalifikacjach i dzisiaj krok po kroku byłem coraz lepszy, dlatego to dla mnie dobry wyścig. Moim celem było dostać się do Final 4 co uczyniłem, dlatego jestem bardzo szczęśliwy. Wszystko zależało od timingu i wiatru, który malał przez całe popołudnie. Był silny w Top 12, co było dobrym treningiem w kolejnych sesjach".
4. Matthias Dolderer
"Czwarte miejsce to absolutnie coś wspaniałego, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i to po bardzo rozczarowującym jak dotąd sezonie. Moim celem była znacząca poprawa i zrealizowałem go. Jestem szczęśliwy z pobytu w Ascot. Kocham latać nad lądem i nie mogę się doczekać kolejnych wyścigów w tym sezonie".
5. Matt Hall
"Pobyt w Ascot był dla nas bardzo trudnym okresem, podczas którego nigdy nie udało nam się dostać na szczyt wyników. Nie mogliśmy znaleźć prędkości na torze. W kwalifikacjach zająłem 10 miejsce, i udało nam się złożyć wszystko razem dzięki czemu wskoczyłem na 5. To niezły wynik patrząc na miejsce, w którym zacząłem".
6. Yoshihide Muroya
"Sprawdzałem silnik w pionowych zakrętach, a wiatr był silniejszy, dlatego niewłaściwy poziom w bramce był zwykłym błędem pilota. Nie miałem wiele czasu, żeby pracować nad samolotem, ponieważ był w Europie pomiędzy wyścigami co nie było sprzyjające".
7. Besenyei
"Oczywiście chciałbym uzyskać lepszy wynik, ale musimy być realistami. Latam nowym samolotem. Wiemy co jest z nim nie tak, ale nie możemy tego naprawić, dopóki nie skończy się sezon, ponieważ chodzi o większą modyfikację. Środek ciężkości jest zbyt daleko wysunięty do przodu a także całkiem wąski profil skrzydeł, co jest dobre na prostej, ale nie w zakrętach, dlatego nie mogę wyciągnąć z niego tyle ile bym chciał".
8. Hannes Arch
"Cóż... To nie był mój weekend. Wyścig zaczął się dobrze pomimo kary za brak dymu, ale myśleliśmy, że łatwo to poprawić. Moje czasy były dobre i linie także, ale prawdziwy bałagan pojawił się w moim ostatnim przelocie. Nie zrozumieliśmy się z dyrektorem wyścigu po czym nie mogłem się naprawdę skupić. To był wciąż dobry przelot i dobra linia, ale nie było szansy abym nadrobił czas".
9. Martin Sonka
"Nie jestem zadowolony. Nie latałem do końca tak jakbym chciał jeśli chodzi o moje linie i trajektorie. Dzisiaj wszystko rozbijało się o wiatr, jak myślę. Jeśli masz szczęście, lecisz z wiatrem i nie tracisz tyle ciągnąć w górę, ale dla mnie najważniejsze części były pod wiatr. I tyle. Myślę, że wiatr był dzisiaj decydującym czynnikiem".
10. Kirby Chambliss
"To było naprawdę dziwne. Wystartowałem z myślą, że będę naprawdę szybki i nawet niedowierzałem w wynik. Pomyślałem: '1:15? Może 1:13?' Byłem bardzo zaskoczony, bo przelot był czysty. Wiatr był bardzo zmienny przez cały czas i jeśli leciałeś z wiatrem od dziobu, mogłeś stracić całe sekundy. Nie mam pewności, gdzie dokładnie straciłem czas. Latałem dokładnie tak jak bym chciał, dlatego jestem zaskoczony wynikiem".
11. Pete McLeod
"To wiatr sprawił, że uderzyłem w pylon. Moje miedzyczasy były słabe ale wydaje się, że wiatr odebrał ostatnim zawodnikom co nieco. Radziłem sobie dobrze do tego momentu, ale to mnie zaskoczyło. Spodziewam się, że będę w Final 4 w każdym wyścigu, to dla mnie dobry cel. Wiem, że mogę tam być i wiem, że mam samolot na tyle szybki, żeby tam się znaleźć. Podczas tego wyścigu sam siebie usunąłem z rywalizacji – tak jak w kilku ostatnich – dlatego jest to dla mnie zawód".
12. Mike Goulian
"Nie sądzę, że chodziło o wiatr, bo ten był taki sam dla wszystkich. Były turbulencje, ale na torze nie było tak trudno, jak myślałem, że będzie. Tak naprawdę to nie był problem. Jesteśmy sfrustrowani. Można sprawdzić, że przez cały tydzień mieliśmy najmniejszą prędkość na starcie. To oczywiste, że nasz silnik jest słabszy i musimy sprawdzić, czy to jest coś co możemy poprawić montując nowy silnik, albo dowiedzieć się, co jeszcze możemy poprawić w tym. W tej chwili to nam wiele utrudnia".
Komentarze