Trzeci pas startowy na Heathrow?
Jak podaje Portal Prtl.pl, londyński port Heathrow zobowiązał się spełnić ustanowione dla niego wymagania środowiskowe niezbędne do uzyskania zgody na budowę trzeciego pasa startowego.
Budowa trzeciego pasa startowego na lotnisku we wschodniej części Londynu, będącego głównym węzłem międzynarodowej komunikacji lotniczej Wielkiej Brytanii, została uznana za najlepszą opcję do zwiększenia przepustowości w południowo-wschodniej Anglii. Prowadzone przez dwa lata badania były wspierane przez komisję rządową.
Pod koniec ub.r. rząd brytyjski zalecił przeprowadzenie większej liczby badań na temat wpływu zwiększania przepustowości na środowisko. Ostateczna decyzja ma zostać podjęta w drugiej połowie br.
Przeciwnicy rozbudowy lotniska Heathrow przytaczali od zawsze argument pogorszania warunków środowiskowych w efekcie wprowadzania większej ilości lotów. Port London Gatwick, wciąż rywalizujący o przyznanie zgody na budowę dodatkowego pasa startowego argumentuje, że zwiększenie ruchu na Heathrow spowoduje większy hałas i zanieczyszczenie środowiska, pogarszając i tak już złą jakość powietrza wokół lotniska.
Chcąc wpłynąć na decyzję korzystną dla Heathrow, prezes lotniska wystosował list do premiera Wielkiej Brytanii kreśląc ambitny i niedrogi plan zrównoważenia korzyści ekonomicznych i ich wpływu na środowisko.
Wśród rozwiązań proponowanych przez Heathrow znalazły się m.in. propozycje wydłużenie nocnej przerwy w lotach o 90 minut, regularne badanie poziomu hałasu przez niezależny organ, pełne rekompensaty dla właścicieli, których domy zostaną wykupione i rozebrane oraz ponad 1 mld funtów rekompensaty dla mieszkańców.
Więcej informacji na stronie: www.prtl.pl
Komentarze