Przejdź do treści
Silnik Geared Turbofan (fot. Pratt & Whitney Rzeszów)
Źródło artykułu

Silnik Geared Turbofan wybrany jako napęd samolotów A321neo dla Delta Air Lines

14 grudnia 2017 r. Pratt & Whitney, Delta Air Lines ("Delta") i Airbus Group poinformowały o wyborze silnika Geared Turbofan (GTF) jako napędu samolotów A321neo zamówionych przez linie lotnicze Delta. Zamówienie obejmuje 100 samolotów i 20-letnią umowę serwisową EngineWise. Przewiduje się, że dostawy samolotów rozpoczną się w pierwszym kwartale 2020 r.

"To właściwa transakcja we właściwym czasie dla naszych klientów, naszych pracowników i naszych akcjonariuszy" – powiedział dyrektor generalny Delta, Ed Bastian. "Delta, Airbus i Pratt & Whitney wykazują takie samo zaangażowanie w bezpieczeństwo, efektywność, innowacyjność i ciągłe udoskonalanie obsługi klienta. Zamówienie najnowocześniejszego A321neo z silnikami PurePower nowej generacji firmy Pratt & Whitney jest odzwierciedleniem naszego długoterminowego przywiązania do tych wartości dla ludzi Delty i wszystkich naszych interesariuszy".

"Nie moglibyśmy być bardziej dumni z naszych długotrwałych relacji z Deltą, która pochodzi z lat trzydziestych" – powiedział Robert Leduc, prezes Pratt & Whitney. "Prawie 90 lat minęło szybko, a silnik GTF zrewolucjonizował technologię lotniczą i zapewni firmie Delta sprawdzone osiągi i korzyści dla środowiska. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy napędzać i wspierać nową flotę samolotów A321neo Delta w przyszłości."

To zamówienie jest następstwem wyboru przez Deltę w kwietniu 2016 roku samolotu Bombardier C z napędem GTF. Zamówienie, składające się z 75 potwierdzonych samolotów z opcją na 50 dodatkowych i 15-letnią umową serwisową, było największym dotychczas zamówieniem firmy Bombardier z serii C. Delta dysponuje obecnie flotą ponad 350 samolotów napędzanych silnikami Pratt & Whitney, w tym silnikami JT8D, PW2000, PW4000 i V2500.

Od momentu rozpoczęcia eksploatacji na początku 2016 roku, silnik GTF dowiódł swojej obiecanej zdolności do zmniejszenia zużycia paliwa o 16 procent, obniżenia emisji o 50 procent w stosunku do normy regulacyjnej oraz obniżenia emisji hałasu o 75 procent.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony