Przejdź do treści
Źródło artykułu

Portugalia: latającej do Polski linii TAP wykradziono dane 1,5 mln klientów

Obsługującej połączenie pomiędzy Warszawą a Lizboną portugalskiej linii lotniczej TAP wykradziono dane ponad 1,5 mln klientów – podały we wtorek media, powołując się na źródła we władzach przewoźnika lotniczego.

Jak odnotował we wtorek portal tygodnika “Expresso”, jeszcze 13 września źródła z kierownictwa przewoźnika oceniały liczbę poszkodowanych osób na około 115 tys. Twierdziły wówczas, że wśród wykradzionych i opublikowanych przez hakerów w internecie informacji są m.in. dane adresowe i kontakty telefoniczne pasażerów, a także daty ich urodzin.

“Niestety, niektóre dane zostały przez hakerów skradzione i opublikowane” – napisała we wtorkowym komunikacie spółka TAP, precyzując, że wykradzione informacje obejmują m.in. takie dane, jak personalia i adresy zamieszkania pasażerów.

We wtorkowym oświadczeniu władze linii TAP, która od 2009 r. wykonuje loty na trasie Lizbona-Warszawa, sprecyzowały, że “na razie nie istnieją przesłanki do tego, aby twierdzić, że wykradzione zostały wrażliwe informacje, w szczególności dane dotyczące płatności”.

W przekazanym mediom dokumencie dyrekcja TAP wyjaśniła, że wewnętrzne systemy bezpieczeństwa spółki odkryły w sierpniu 2022 r., że doszło do dużego ataku hakerskiego na niektóre systemy informatyczne firmy.

Według portugalskich mediów autorami ataku na TAP są hakerzy z grupy o nazwie Ragnar Locker, a atak na dane portugalskiego przewoźnika nastąpił 25 sierpnia br.

Z Lizbony Marcin Zatyka

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony