Przejdź do treści
EPBC WEF21APR22 Nowe granice ATZ schemat poglądowy

Zmiana granic ATZ, punktów/tras VFR oraz procedury utraty łączności (RCF) dla lotniska Warszawa Babice (EPBC). WEF 21APR

21 kwietnia 2022 r., zgodnie z AIP VFR AIRAC AMDT 152, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wprowadza zmianę granic ATZ, punktów/tras VFR oraz procedury utraty łączności (RCF) dla lotniska Warszawa Babice (EPBC).


Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!


UTRATA ŁĄCZNOŚCI W LOCIE VFR

Jeżeli utrata łączności nastąpiła w rejonie lotniska EPBC należy kontynuować lot zgodnie z opublikowanym kręgiem nadlotniskowym na wysokości podanej bezpośrednio przed startem przez kierującego lotami. Po utracie łączności ustawić na transponderze kod 7600 i w czasie lotu po kręgu w łączyć całe dostępne o świetlenie nawigacyjne.

  1. Statki powietrzne, które wcześniej wystartowały z lotniska Warszawa-Babice i opuściły ATZ EPBC, lub jeśli utrata łączności nastąpiła w trakcie dolotu do EPBC ale po minięciu punktów dolotowych do EPBC powinny włączyć się w krąg w II lub III zakręcie na wysokości podanej przez kierującego lotami przed startem lub oszacowanej podczas dolotu do kręgu, na podstawie innego ruchu statków powietrznych wykonującego loty w ATZ. Następnie podchodzić do lądowania zgodnie z procedur ą lotu po kręgu. Po lądowaniu natychmiast opuścić drogę startową i po zaparkowaniu niezwłocznie nawiązać kontakt telefoniczny z AFIS (tel.: +48-261-855-369 lub +48-504-315-889).
  2. Załogi statków powietrznych przylatujących z innych lotnisk, które nie znaj ą sytuacji w ATZ Warszawa-Babice i na kręgu nadlotniskowym, powinny w łączyć się w krąg w drugim lub trzecim zakręcie północnego kręgu nadlotniskowego zgodnie z opublikowaną trasą kręgu, na wysokości 1500 ft AMSL a po rozpoznaniu wysokości kręgu na podstawie innego ruchu statków powietrznych wykonujących loty w ATZ wykonywać na tej wysokości lub jeśli krąg jest na wysokości 1823 ft AMSL zwiększyć wysokość i z w łączonym całym dostępnym oświetleniem nawigacyjnym wykonywać standardową procedurę lądowania. Po lądowaniu natychmiast opuścić drogę startową i po zaparkowaniu niezwłocznie nawiązać kontakt telefoniczny z AFIS (tel. +48-261-855-369 lub +48-504-315-889).

Jeżeli utrata łączności nastąpiła przed punktami dolotowymi do EPBC, należy wykonać okrążenia w prawo (standardowy 2 minutowy zakręt) przez 10 min. nad punktami WAR (1500 ft AMSL) lub PAPA (1800 ft AMSL) lub JULIETT (1800 ft AMSL), następnie włączyć się w północny krąg przez punkty ZULU, LUQIQ, FOXTROT.

Visual Operational Chart EPBC 04 2022

LOTY SZKOLNE I TRENINGOWE

Na lotnisku Warszawa-Babice (EPBC) loty szkolne i treningowe tylko w godzinach 0600 - 2000 UTC. W niedziele i święta państwowe dozwolone są tylko odloty i przyloty zgodnie z opublikowanymi trasami oraz loty szybowcowe za wyciągarką.


OSTRZEŻENIE NAWIGACYJNE

Lotnisko otoczone gęstą zabudową mieszkaniową. Bezwzględnie wymaga się utrzymywania trasy i wysokości w kręgach nadlotniskowych. Wymagane jest utrzymanie łączności radiowej. Rekomenduje się używanie transpondera. Odstępstwa są możliwe tylko w sytuacji zagrożenia.


INFORMACJA O OGRANICZENIU HAŁASU

Obszar dużej wrażliwości na hałas lotniczy. Wymagane jest bezwzględne stosowanie się do opublikowanych procedur i wymaganych wysokości lotu. Trajektorie lotów, wysokości lotów oraz poziom hałasu są stale monitorowane przez zarządzającego lotniskiem.


NOWE PUNKTY NAWIGACYJNE VFR:

LUQIQ 52°20’40”N 020°55’15”E Zadrzewiona wyspa na Wiśle
ZULU 52°17’25”N 021°00’39”E Terminal kolejowy Żerań

Visual Operational Chart EPBC 04 2022

NOWE PUNKTY (TRASY) DOLOTOWE I ODLOTOWE Z WIDOCZNOŚCIĄ

JULIETT – LUQIQ
DELTA - JULIETT - LUQIQ
KILO - PAPA - JULIETT
NOVEMBER - PAPA – JULIETT

Przy dolotach do rejonu lotniska WARSZAWA BABICE wykonywanych po trasach VFR punktami nawiązania łączności z organem AFIS lotniska WARSZAWA-BABICE są:

ZULU (Żerań) 52°17’25”N 021°00’39”E
FOXTROT (Borzęcin Duży) 52°15’39”N 020°44’08”E

oraz nowy punkt:

LUQIQ (zadrzewiona wyspa na Wiśle) 52°20’40”N 020°55’15”E


Czytaj również:
https://dlapilota.pl/wiadomosci/ktl-aopa-poland/propozycje-zmian-dla-i-wokol-lotniska-warszawa-babice-epbc
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/nowe-procedury-postepowania-w-przypadku-utraty-lacznosci-na-lotnisku-babice


AIP VFR AIRAC AMDT 152 obowiązujący od 21 kwietnia 2022 r. dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop

Czytaj więcej

lotnictwo GA
Firma Westwings zgodnie z zamierzeniami uruchomiła pod koniec 2021 roku swój pierwszy klub pilota w Polsce, oferując pilotom z licencją dostęp do wynajmu samolotów Piper Warrior II bazowanych w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Założyciel firmy Michał Zienkiewicz prezentuje...
lotnictwo GA
W ostatnich dniach ukazały się zmiany AIP AIRAC AMDT 251, MIL AIRAC AMDT 142, VFR AIP AIRAC AMDT 153.
lotnictwo GA
Miło nam poinformować, iż w ofercie sklepu dlapilota.pl znalazła się nowa edycja lotniczych map Polski 2022 według standardów ICAO w skali 1 : 500 000. Komplet składa się z 6 oddzielnych laminowanych arkuszy w podziale geograficznym: Gdańsk, Olsztyn, Poznań, Warszawa, Wrocław,...
lotnictwo GA
19 maja planowane jest czasowe wyłączenie VOR WAR na okres ok. 9 miesięcy. Tego dnia znika z AIP, a w ślad za tym z elektronicznych map w GPS-ach (po aktualizacji) DVOR/DME WAR. Zaraz potem nastąpi jego fizyczne wyłączenie i rozbiórka obiektu.

Nasze strony