Przejdź do treści
sturmovik.pl
Źródło artykułu

Wirtualne Zawody w Lądowaniu na Celność

Organizatorem Wirtualnych Zawodów w Lądowaniu na Celność jest serwis www.sturmovik.pl

W zawodach może wziąć udział każdy wirtualny pilot zarejestrowany na stronie www.sturmovik.pl. Warunkiem udziału jest wysłanie emaila na adres: admin@sturmovik.pl zawierającego nick oraz potwierdzenie chęci uczestnictwa w zawodach.

Obowiązują trzy kolejki lądowań konkursowych. Lądowania będą przeprowadzone turami. W każdej turze zawodnik ląduje jeden raz na wybranym spośród zaproponowanych przez organizatorów samolocie. W każdej turze do lądowania trzeba wybrać inny typ samolotu.

Proponowane samoloty:

Spitfire MK. Vc(2) 1941
Mustang MK. III 1944
P-39 N-1 1942
Yak -3 1944
Messerschmitt BF-109 F-4 1941
Focke-Wulf 190 A-4 1942
Ki 43 II "Oscar" 1942
A6M2-21 1941
FI 156 Storch 1939
RWD- 8 1934

Procedura prawidłowego lądowania i przyziemienia:

Przyziemienie powinno nastąpić w obrębie pola wyznaczonego biało-czerwonymi pasami. Punktem, który wyznacza idealny punkt przyziemienia jest środek białej linii rozciągniętej na wysokości masztów umieszczonych po obu stronach pasa. Odległość od linii mierzona jest do środka kół podwozia głównego samolotu.

Przyziemienie musi być łagodne – nie może wystąpić „kangur” odbicie samolotu od pasa na wysokość większą niż średnica jego koła lub dłuższą niż 15m. W takim przypadku odległość mierzona jest od punktu zero do pełnego przyziemienia.

Przy schodzeniu do lądowania można używać dowolnie gazu, klap, i ślizgów.

Przed pasem znajduje się przeszkoda znad której trzeba lądować – dla wyjaśnienia przeszkodę ustawiono aby uniemożliwić lądującym pilotom dociągnięcie na silniku na minimalnej wysokości do pasa wyznaczającego punkt zero. Lądowanie powinno być przeprowadzone płynnie z zachowaniem jego kolejnych faz. Samolot nie może podczas lądowania ulec uszkodzeniu.

Ocena poszczególnych lądowań ustalana jest na podstawie obserwacji dwóch sędziów „na żywo”, a w razie wątpliwości, nagrań z lotów zarejestrowanych przez sędziów.

Punktacja:
Za każde 5 metrów odległości punktu przyziemienia przed punktem zerowym 10pkt karnych.
Za każde 5 metrów odległości punktu przyziemienia za punktem zerowym 5pkt karnych.

W przypadkach odległości mniejszych od punktu "0" niż opisane powyżej stosowana będzie punktacja proporcjonalna.

Lądowanie poza wyznaczonym biało czerwonymi pasami sektorem 100pkt karnych. Za takowe lądowanie uważamy przyziemienie jednym z dwóch kół podwozia głównego poza biało czerwoną linią sektora.

Punktację oblicza się po wykonaniu trzech tur lądowań odrzucając najgorszą próbe lądowania a z dwóch pozostałych sumując punkty karne. Wygrywa zawodnik z najmniejszą liczbą punktów karnych. W przypadku tej samej liczby punków karnych u dwóch lub więcej zawodników następuje dogrywka.
(...)

Zawody odbędą się w sobotę i niedzielę 30 i 31.10.2010. Szczegóły pojawią się na stronie www.sturmovik.pl

Rejestracja uczestników zostanie zamknięta 27.10.2010r o godzinie 23:00.

Organizatorzy zawodów udostępnią tyle slotów ile będzie konieczne, jeśli zawodnicy dopiszą i nie będzie można rozegrać wszystkich lądowań w sobotę ostatnia decydująca tura zostanie przeniesiona na niedzielę.
(...)

Zanim zgłosisz się do zawodów przeczytaj pełne szczegółowe zasady regulaminu na stronie Organizatorów.

RABAUL [IL-2]



Więcej informacji o przygotowaniach, zawodach i zawodnikach przeczytacie na stronie Organizatorów.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony