Przejdź do treści
Źródło artykułu

Warp 2 – nowe skrzydło

Od miesiąca mamy wiosnę. Sezon paralotniowy już rozpoczęty. Mamy dobre wieści dla paralotniarzy. Firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Warp 2.

Warp 2 to sportowo-wyczynowe skrzydło tylko dla doświadczonych pilotów. Jest idealnym narzędziem do klasycznych zawodów i latania przelotowego PPG: solidny, zwrotny, szybki i wydajny.

Warp 2 jest w tej chwili jednym z najszybszych skrzydeł przelotowych PPG na świecie. Pokonuj większe odległości, latając szybciej i wydajniej! Warp 2 w porównaniu do swej poprzedniej wersji: znacznie łatwiej, szybciej wznosi się do startu, jest bardziej ekonomiczny, uzyskuje wyższe prędkości przelotowe, jeszcze lepiej wypłaszcza lot przed przyziemieniem.

Znacząca poprawa podstawowych parametrów Warpa była możliwa głównie dzięki: nieznacznie zmienionemu profilowi i mniejszej modyfikacji jego geometrii podczas zmiany kąta natarcia; zastosowaniu systemu LE3D, używanego w nowych generacjach naszych skrzydeł; czystemu trój-rzędowemu olinowaniu i o 17% mniejszej ilości użytych linek, co powoduje zmniejszenie szkodliwych oporów.

Dużą rolę dla stabilności bryły skrzydła odgrywa też cała struktura wzmocnień wewnętrznych, w tym zaawansowany system wsparć diagonalnych 3Y i 3Y double (podwójne, przechodzące na przestrzał przez dwie cele i żebra). Całość dopełniają starannie dobrane systemy sterowania, zintegrowany system PA (Power Attack) i oczywiście najwyższej jakości materiały użyte do produkcji.

Podczas startu skrzydło wymaga mniejszej uwagi pilota niż w poprzedniej wersji. Skrzydło chętnie unosi się nad głowę pilota podczas rozbiegu i sprawnie zabiera go w powietrze nawet przy maksymalnej masie startowej, także na sporych wysokościach nad poziomem morza (testy były wykonywane między innymi na wysokości 1100 mnpm).

Nowe Warp 2 ma też oczywiście nową szatę graficzną, zgodną z paletą Dancing Sky.

Sterowanie jest przyjemne i precyzyjne, szczególnie w górnym przedziale masy startowej. Progresja wymaganej siły zaciągania sterówek pomaga unikać zbyt dużego kąta natarcia. W dłuższych przelotach komfort sterowania zapewnia system TST, niezbędny wręcz przy maksymalnych prędkościach lotu. Jego użycie nie wpływa na właściwości samostateczne profilu skrzydła. Zwrotność nowego Warpa jest nienaganna, podobnie jak w poprzedniej wersji.

Podczas lotu bryła skrzydła jest solidna i stabilna, nie wykazuje tendencji do oscylacji bocznej. Samostateczny profil jest gwarancją bezpieczeństwa w całym zakresie prędkości, nawet przy małych kątach natarcia, zapewniając przy tym wysoką prędkość maksymalną, znacznie większą niż w Warpie 1. Większa prędkość i mniejsze zużycie paliwa pozwalają na zwiększenie zasięgu podczas przelotu.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

W poniższym filmie garść informacji o Warp 2, które pochodzą z USA i grupy "Wingman", z szefem Eugene Cussons i jego zespołem.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony