Przejdź do treści
Lotnisko Chopina - pasażerowie w terminalu (fot. D.Kłosiński)
Źródło artykułu

W pierwszej połowie 2022 roku w polskich portach lotniczych obsłużono ponad 16,6 mln pasażerów- statystyki i analizy

W pierwszej połowie 2022 roku w polskich portach lotniczych obsłużono ponad 16,6 mln pasażerów w 144,7 tys. operacji lotniczych.

Pierwsze miesiące sezonu letniego przyniosły zdecydowaną poprawę ruchu lotniczego względem poprzednich lat. W drugim kwartale tego roku obsłużono łącznie 10,9 mln pasażerów, co razem z wynikiem z pierwszego kwartału (prawie 5,7 mln pasażerów) oznaczało obsłużenie 16,6 mln pasażerów w całym pierwszym półroczu. Jest to wynik ponad 4-krotnie wyższy niż w pierwszej połowie 2021 roku, ale nadal o 25,5 proc. mniejszy niż w analogicznym okresie 2019 roku.

W pierwszym półroczu 2022 roku w polskich portach lotniczych miało miejsce 144,7 tys. operacji lotniczych, a więc 3-krotnie więcej niż w roku 2021, ale o 23,3 proc. mniej niż w 2019 roku.

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Wśród portów lotniczych najwięcej pasażerów obsłużyły: Lotnisko Chopina w Warszawie: 5,8 mln pasażerów (+3,9 mln do 2021 r. i -2,8 mln do 2019 r.), Port Lotniczy Kraków-Balice: 3,2 mln pasażerów +2,7 mln do 2021 i -615 tys. do 2019 r.) oraz Port Lotniczy Gdańsk im. L. Wałęsy: 1,8 mln pasażerów (+1,5 mln do 2021 r. i -614 tys. do 2019 r.).

Najwięcej pasażerów przewieźli w tym czasie: Ryanair: 5,8 mln pasażerów (+5,1 mln do 2021 i +17,8 tys. do 2019), PLL LOT: 3,7 mln osób (+2,5 mln do 2021 i -1,9 mln do 2019), Wizz Air: 3 mln podróżnych (+2,5 mln do 2021 i -1,2 mln do 2019).

Przewozy krajowe i międzynarodowe

Na trasach międzynarodowych wykonano 121,2 tys. operacji lotniczych (+346 proc. do 2021 r. i -25 proc. do 2019 r.), i przewieziono 15,3 mln pasażerów (+219 proc. do 2021 r. i -25 proc. do 2019 r.).

Z międzynarodowych przewozów regularnych skorzystało 13,7 mln pasażerów (+11 mln do 2021 r. i -4,9 mln do 2019 r.). W międzynarodowym ruchu czarterowym obsłużono 1,6 mln pasażerów (+892 tys. do 2021 r. i -185 tys. do 2019 r.). W ruchu międzynarodowym najwięcej pasażerów przewieźli: Ryanair (5,6 mln), Wizz Air (3 mln) i PLL LOT (2,6 mln).

W ruchu krajowym obsłużono 1,3 mln pasażerów (+209 proc. do 2021 r. i -30 proc. do 2019 r.). Najwięcej podróżnych skorzystało z oferty: PLL LOT (1,1 mln) i Ryanair (215 tys.).

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Przewozy regularne

W ruchu regularnym przewieziono łącznie 15 mln pasażerów (+376 proc. do 2021 r. i -27 proc. do 2019 r.). Najwięcej osób podróżowało do Wielkiej Brytanii, Włoch i Niemiec.

Najwięcej pasażerów w ruchu regularnym przyjęły: Lotnisko Chopina w Warszawie (5,4 mln), Port Lotniczy Kraków-Balice (3,2 mln), Port Lotniczy Gdańsk (1,7 mln).

Wśród przewoźników najwięcej pasażerów w ruchu regularnym obsłużyły linie: Ryanair (5,8 mln), PLL LOT (3,4 mln), oraz Wizz Air (3 mln).

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Przewozy czarterowe

W polskich portach lotniczych odprawiono prawie 1,6 mln pasażerów czarterowych (+127 proc. do 2021 r. i -11 proc. do 2019 r.). Najwięcej pasażerów podróżowało do Turcji, Grecji i Egiptu.

Wśród lotnisk najwięcej pasażerów czarterowych obsłużono na lotniskach: Port Lotniczy Katowice (657 tys.), Lotnisko Chopina w Warszawie (407 tys.) i Port Lotniczy Poznań-Ławica (205 tys.).

Spośród przewoźników lotniczych najwięcej podróżnych przewieźli: Enter Air (460 tys.), Smartwings (308 tys.) oraz Buzz (269 tys.).

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Statystyki i analizy w polskich portach lotniczych

Przewozy cargo

W przewozach lotniczych cargo odnotowano wzrost o 52,1 proc. w stosunku do 2021 roku i o 55,2 proc. w stosunku do 2019 roku. Łącznie przewieziono ponad 88,9 tys. ton cargo lotniczego i obsłużono niemal 6 tys. operacji lotniczych cargo (+14,1 proc. do 2021 r. i +48,9 proc. do 2019 r.).

Analiza przewozów w polskich portach lotniczych w drugim kwartale 2022 r. (LINK)

Statystyki i analizy rynku transportu lotniczego (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony