Virus 912 do zadań specjalnych
W Polsce pojawił się dość nietypowy Virus 912, który jest samolotem przeznaczonym do wykonywania zadań specjalnych w geodezji.
Nowy samolot o znakach SP-SAPX posiada modyfikację polegającą na możliwości zabudowy pod samolotem specjalnego zasobnika. Zasobnik posiada ładowność 40kg i może zostać wyposażony w osprzęt pomiarowy i geodezyjny taki jak np. skaner laserowy, kamera termowizyjna, kamera hiperspektralna, czy aparat do wykonywania zdjęć lotniczych.
Maksymalna masa startowa samolotu (MTOW) wynosi 600kg, a dzięki 100 litrowym zbiornikom paliwa, samolot może wykonywać misje trwające nawet 9h.
Na pokładzie samolotu zainstalowano radiostację, transponder Mode-S z ADS-B Out, glass-cockpit Dynon SkyView, dodatkowy alternator, system autopilota, urządzenie antykolizyjne PowerFLARM oraz spadochronowy system ratunkowy – wszystko, dzięki czemu latanie jest bezpieczne i komfortowe.
Samolot napędza ekonomiczny 80-konny silnik Rotax 912UL oraz przestawne w locie i chorągiewkujące śmigło Pipistrel.
Komentarze