ULC wyróżniony Znakiem Jakości w konkursie "Przyjazny Urząd 2022"
W dniu 23 czerwca, obchodzony był Dzień Służby Publicznej, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych w 2002 roku.
Sektor publiczny odgrywa istotną rolę w życiu społecznym i gospodarczym współczesnych państw. Wysoka jakość i szeroka dostępność usług publicznych wpływają na podniesienie poziomu życia obywateli.
Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał Znak Jakości w 7. edycji Ogólnopolskiego Konkursu dla Instytucji Administracji Publicznej "Przyjazny Urząd 2022" oraz statuetkę i Wyróżnienie Nadzwyczajne "Innowacyjny Urząd".
Znak Jakości "Przyjazny Urząd" przyznawany jest urzędom o szczególnych osiągnięciach we wdrażaniu nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań odnoszących się do jakości usług publicznych. Certyfikat "Przyjazny Urząd" przyznaje Kapituła złożona z naukowców i praktyków, specjalizujących się w problematyce administracji publicznej i zarządzania jakością.
Wyróżnienie "Innowacyjny Urząd" przyznano za budowanie w Urzędzie nowoczesnej kultury organizacyjnej z wykorzystaniem innowacji technologicznych i procesowych, które w sposób bezpośredni wpływają na jakość obsługi Klienta.
Przyznając nagrodę uwzględniono m.in.:
• utworzenie Centralnej Bazy Zgłoszeń
• powołanie Rzecznika Praw Pasażerów
• wdrożenie nowoczesnego systemu kolejkowego i przeprowadzenie remontu centrum egzaminacyjnego ULC wraz z poczekalnią
• uruchomienie pierwszego poza siedzibą Urzędu centrum egzaminacyjnego w Chełmie
• uruchomienie infolinii Rzecznika Praw Pasażerów i Komisji Ochrony Praw Pasażerów
• przeprowadzenie kampanii informacyjnych:
– Bezpiecznego LUKU!
– Miej drony od kontrolą
– Sprawdź, czy możesz tu latać dronem
– Sprawdź, zanim polecisz
– Nie pakuj się w kłopoty
– Laser to nie zabawka
Komentarze