Przejdź do treści
Specjalistyczny laser dla uczniów klasy lotniczej (fot. PZL Mielec)
Źródło artykułu

Specjalistyczny laser dla uczniów klasy lotniczej

PZL Mielec przekazały Zespołowi Szkół Technicznych w Mielcu Laser Tracker API służący do pomiarów elementów geometrycznych w przestrzeni. Dzięki nowemu sprzętowi uczniowie klasy patronackiej poznają podstawowe umiejętności metrologiczne oraz podstawy pomiaru 3D.

W wrześniu 2015 roku Polskie Zakłady Lotnicze objęły patronatem klasę o profilu technik-mechanik dla przemysłu lotniczego, utworzoną w Zespole Szkół Technicznych w Mielcu. Współpraca nabiera rozmachu – podejmowane są kolejne wspólne działania ukierunkowane na zdobycie przez uczniów dodatkowych kompetencji i umiejętności zawodowych przydatnych w przemyśle lotniczym.

Kilka dni temu PZL Mielec przekazały szkole Laser Tracker API służący do pomiarów elementów geometrycznych w przestrzeni i określaniu relacji między nimi. W mieleckiej firmie urządzenie służy do okresowej kontroli przyrządów montażowych i półmontażowych, niwelacji statków powietrznych itp. Dzięki specjalistycznemu urządzeniu uczniowie klasy patronackiej zyskali możliwość zdobycia pierwszych, praktycznych umiejętności dotyczących współrzędnościowej techniki pomiarowej. Przekazanie lasera poprzedziło szkolenie dla nauczycieli, podczas którego inżynierowie z PZL Mielec zapoznali grono pedagogiczne ZST z obsługą urządzenia.

W ramach zawartego porozumienia PZL Mielec oferuje zajęcia z inżynierami pracującymi w zakładzie oraz stypendia dla najlepszych uczniów. Absolwenci klasy patronackiej z najwyższymi ocenami będą mieli pierwszeństwo zatrudnienia i mogą liczyć na pomoc w kontynuacji nauki na studiach zaocznych. Ponadto mielecka firma włącza się w proces dokształcania nauczycieli szkolnictwa zawodowego poprzez organizację wizyt studyjnych. Wspiera też organizację dni otwartych szkoły, targów edukacyjnych oraz Festiwalu Nauki i Techniki. Na maj i czerwiec zaplanowano kolejne ciekawe szkolenia i warsztaty, które poprowadzą inżynierowie z PZL Mielec.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony