Przejdź do treści
Źródło artykułu

Radom: Prace nad pasem startowym wyprzedzają harmonogram

Majówka przynosi dobre wieści dla kibicujących inwestycji w radomskim lotnisku. Jak informuje wykonawca rozbudowy pasa startowego, firma Max Bögl, po przedłużonym weekendzie rozpoczną się ostatni etap prac polegający na kładzeniu nawierzchni. To oznacza, że inwestor może się cieszyć z realizacji harmonogramu budowy ze znacznym wyprzedzeniem.

W poniedziałek (4 maja) dostarczona w ostatnich dniach specjalistyczna maszyna rozpocznie prace w Sadkowie. – Jest to maszyna do układania ostatniej warstwy nawierzchni pasa startowego, tej, po której będą się poruszały statki powietrzne. Maszyna jest obecnie przebudowywana na potrzeby układania finalnej nawierzchni pasa na radomskim lotnisku o grubości 38 cm i szerokości 45 m. Rozpocznie pracę wcześniej, niż zakładano, co dodatkowo wpłynie na kolejne wyprzedzenie harmonogramu prac. Budowa podbudowy pasa startowego jest w finalnym etapie, tu prace wyprzedzają harmonogram o 21 dni – mówi Paweł Pułkownik, z-ca dyrektora kontraktu Max Bögl Polska.

Pierwszy przetarg na wykonanie zadania dostosowania pasu startowego radomskiego portu do przyjmowania najpopularniejszych maszyn jak B737 czy A320 zakończył się niepowodzeniem. Jedyny oferent zażyczył sobie 288 mln złotych wobec 88 mln złotych, jakie chciało na to zadanie wydać Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” – jedyny inwestor rozbudowy portu w Radomiu. Powtórzono więc procedurę, zwiększając przy tym budżet. Zwycięską firmą okazał Max Bögl Polska, która przedstawiła najniższą ofertę – 146,7 mln zł brutto.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony