Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pytanie do PAŻP w sprawie „awarii” systemów odpowiedzialnych za zarządzenie ruchem w polskiej przestrzeni powietrznej

W związku „awarią” systemu kontroli ruchu lotniczego w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która miała miejsce w dniu 19 lipca 2025 r., postanowiliśmy poprosić Agencję o oficjalną odpowiedź, czy ta sytuacja miała związek z poprawnym zaimplementowaniem zmiany AIRAC 2507 z dnia 10 lipca 2025 r.

Przypomnijmy, iż sobotnia usterka doprowadziła do opóźnień dziesiątków lotów w FIR EPWW i czasowej redukcji liczby operacji w poszczególnych sektorach ATC. 

Pytanie wystosowane przez platformę ePUAP do P. Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Magdaleny Jaworskiej – Maćkowiak.

"Zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, czy zmiana AIRAC 2507, która wchodziła w życie 10 lipca 2025 r., została wgrana do systemów odpowiedzialnych za zarządzenie ruchem w polskiej przestrzeni powietrznej w całości i poprawnie?

Czy zmiany operacyjne wprowadzane wraz z AIRAC 2507 zostały w dniu 10/11 lipca zaimplementowane w całości?

Czy ewentualnym opóźnieniom lub zmianom we wdrażaniu poprawki towarzyszyła publikacja informacji NOTAM, jeśli tak, to jakich? Prosimy o podanie numerów NOTAM.

Czy ta sytuacja miała wpływ na problemy z systemami informatycznymi Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w dniu 19 lipca 2025 r., które doprowadziły do opóźnień i znaczącego ograniczenia operacji w FIR EPWW (całość była opisywana w mediach przez PAŻP, jako „awaria")?"

Do wiadomości:
Julian Rotter, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury


Czytaj również:
Awaria systemu zarządzania ruchem lotniczym w Polsce - sytuacja wróciła do normy 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony