Przejdź do treści
Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice (samolot)
Źródło artykułu

Pyrzowice: Budowa hali przylotów trwa. W planach również modernizacja starego terminalu

Obecnie w Pyrzowicach funkcjonują dwa terminale. Trwa również budowa kolejnego, w którym obsługiwany będzie ruch z obszaru Schengen jak i Non Schengen. Inwestycja związana jest ze zmianą układu komunikacyjnego wokół terminali oraz rozbudową parkingu.

„Nowa hala przylotów zostanie wybudowana na zachód od terminalu pasażerskiego B wzdłuż zachodnich stanowisk płyty postojowej nr 1. Zaplanowano ją, jako jednokondygnacyjny obiekt o kubaturze ok. 48 300 metrów sześciennych, długości ok. 160 metrów i wysokości prawie 8 metrów. Bryła budowli architektonicznie nawiązywać będzie do oddanej w czerwcu 2012 rozbudowanej części terminalu pasażerskiego A. Łączna powierzchnia nowej hali przylotów wyniesie ok. 6,9 tys. metrów kwadratowych. Hol odbioru bagażu wraz z miejscem do kolejkowania dla pasażerów będzie liczył ok. 3,6 tys. metrów kwadratowych. Na tej powierzchni znajdzie się również serce hali przylotów, czyli sześć karuzel do odbioru bagażu (obecnie w obydwu terminalach funkcjonują w sumie cztery karuzele). Bagażownia będzie liczyć ok. 800 metrów kwadratowych, a część ogólnodostępna ok. 1,2 tys. metrów kwadratowych. Pozostała powierzchnia zostanie zagospodarowana pomieszczeniami technicznymi oraz dla Służby Celnej i Straży Granicznej” - czytamy w informacji prasowej przygotowanej przez służby prasowe lotniska.

Inwestycja ma przede wszystkim zwiększyć komfort pasażerów przylatujących do Katowice Airport. Niebagatelne znaczenie ma również skrócenie czasu oczekiwania na bagaż i wzrost przepustowości lotniska. Nowe powierzchnie w terminalach A i B uwolnione dzięki przeniesieniu nowej hali obsługi wszystkich pasażerów przylatujących do Pyrzowic zostaną wykorzystane do powiększenia stref odlotów w wymienionych częściach terminali.

Ale, żeby cały projekt był spójny, w planach jest także modernizacja starego terminalu, choć etapami.

- Na zewnątrz chcemy poprawić estetykę budynku, rezygnując z niepasującego do całości koloru niebieskiego. Na elewacji od strony parkingu rozpoczęło się wczoraj przemalowywanie niebieskich stalowych konstrukcji terminalu na kolor szary identyczny z tym, który został użyty do malowania konstrukcji rozbudowanego t. A i C. Docelowo na szary zmieniony zostanie także kolor stolarki okiennej oraz w przyszłości przemalowana cała elewacja (ale to za jakiś, nieokreślony jeszcze czas). W przyszłym roku rozpocznie się natomiast przebudowa wnętrza terminali A i B, której celem jest zagospodarowanie pod odloty powierzchni uwolnionych hal przylotów w tych obiektach, po otwarciu terminalu C - informują przedstawiciele portu.

Po oddaniu nowej hali przylotów do użytku łączna roczna przepustowość lotniska w Katowicach wzrośnie do około 5,5 mln pasażerów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony