Przejdź do treści
Źródło artykułu

Posiedzenie Zarządu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA MB)

W dniu 25 lutego 2015 r. w Kolonii odbyło się  pierwsze  w tym roku posiedzenie Zarządu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA Management Board). W posiedzeniu wziął udział Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Pan Piotr Ołowski, po raz pierwszy w roli Zastępcy Przewodniczącego oraz Wiceprezes ULC Pan Maciej Kozłowski, który pełni funkcję Zastępcy Członka Zarządu EASA.

Pan Patrick Ky – Dyrektor Wykonawczy EASA zaprezentował sprawozdanie z działalność Agencji w ostatnim czasie. Poruszono w nim m. in. kwestie: zaangażowania EASA w SESAR, wirtualnej akademii, zmian w procesie legislacyjnym (położenie większego nacisku na ocenę skutków gospodarczych i finansowych regulacji, implementację PBR oraz poprawę jakości lingwistycznej), projektu Big Data, certyfikacji,  a także zaangażowania EASA w badaniu wypadków lotniczych, które miały ostatnio miejsce.

Przedmiotem dyskusji była również Konferencja Bezpieczeństwa Wysokiego Szczebla (HLSC/2), która odbyła się w dniach 2-5 lutego br. w siedzibie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w Montrealu. W szczególności podkreślono wkład Europy w wypracowanie stanowisk przedstawionych podczas konferencji i pozytywnego rezultatu działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa lotniczego, w tym w zakresie śledzenia tras lotu samolotów oraz systemu ostrzegania o rejonach zagrożonych konfliktem zbrojnym. Przedstawiona została również strategia EASA w zakresie badań. Zdaniem Agencji należy usprawnić koordynację projektów finansowanych z Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z najważniejszych punktów omawianych podczas posiedzenia była informacja nt. proponowanych zmian do rozporządzenia 216/2008. W ramach konsultacji przesłano do EASA około 6000 uwag. W najbliższym czasie zostanie przesłana do Komisji Europejskiej opinia EASA w tym zakresie.

Pan Piotr Ołowski – Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego poruszył sprawę zagrożeń spowodowanych oślepianiem pilotów wiązką lasera, co powoduje zagrożenie dla lotnictwa cywilnego. Zdaniem Prezesa ULC przepisy karne są niewystarczające, gdyż główną przyczyną tych incydentów jest brak świadomości osób popełniających ten czyn zabroniony. Dlatego konieczne jest, aby przy pomocy mediów przeprowadzić kampanię, która umożliwi dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców.

Zarząd podjął decyzje dotyczące budżetu, planu prac oraz planu zatrudnienia na 2016 r., a także wieloletni plan zatrudnienia na lata 2016-2018.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony