Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu obchodzą 15. rocznicę prywatyzacji
16 marca 2022 minęło 15 lat od momentu prywatyzacji Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu i dołączenia do rodziny Sikorsky Aircraft. Obie firmy dziś należą do koncernu Lockheed Martin. Był to początek przełomowych zmian w historii mieleckiego lotnictwa.
Po prywatyzacji i inwestycjach wartych 170 milionów dolarów, które miały na celu unowocześnienie produkcji oraz przeprowadzenie wielu prac modernizacyjnych, sprzedaż PZL Mielec wzrosła siedmiokrotnie. Powstające tu kabiny, pylony i stożki trafiają do fabryki Sikorsky w Stanach Zjednoczonych, gdzie są wykorzystywane do produkcji śmigłowca Black Hawk.Jednocześnie do chwili obecnej mieleckie zakłady wyprodukowały i dostarczyły 83 śmigłowce BLACK HAWK w wersji S-70i oraz S-70M dla dziesięciu klientów międzynarodowych.
„W przeciągu kilkunastu lat staliśmy się największym eksporterem branży obronnej w Polsce, firmą na najwyższym światowym poziomie w zakresie produkcji i zarządzania. Od prywatyzacji odnotowaliśmy znaczący wzrost i rozwój" – powiedział Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny PZL Mielec.
Również produkowane i serwisowane w mieleckiej fabryce samoloty M28 05 stale poszerzają grono swoich nabywców a także nie zwalniamy tempa w ich działaniach modernizacyjnych, o czym świadczy ostatnia prezentacja samolotu w wersji SOMA skierowana pod potrzeby misji wojsk specjalnych na całym świecie.
Obok 1550 pracowników zatrudnionych bezpośrednio w mieleckiej fabryce, ponad 5.000 innych osób pracuje w firmach wchodzących w skład polskiego łańcucha dostaw Polskich Zakładów Lotniczych. Wiele z nich jest zlokalizowanych w Dolinie Lotniczej, której PZL Mielec są ważną częścią.
Zaangażowanie okazywane przez Sikorsky i Lockheed Martin pozwoliło PZL Mielec pozostać zdecydowanie polską firmą, która jest dobrze przygotowana do konkurowania w skali globalnej.
PZL Mielec stał się dla Sikorsky i Lockheed Martin centrum doskonalenia oraz innowacji w dziedzinie rozwoju, projektowania oraz produkcji zaawansowanych struktur lotniczych, w tym tworzenia struktur kompozytowych.
„Wprowadziliśmy nowe standardy, zarówno bezpieczeństwa i higieny pracy, jak i jakości oraz produkcji. Uruchomiliśmy Centrum Badań i Prób w Locie Statków Powietrznych, zmodernizowaną lakiernię i anodownię oraz nowoczesne Centrum Kompozytowe. Ponadto, od początku tego roku jesteśmy częścią globalnego programu F-16 produkując komponenty i zespoły do najnowszej generacji F-16 Block 70/72" – dodał Janusz Zakręcki.



Komentarze