Polska wybrała silniki GE CT7 do floty śmigłowców Leonardo AW149
Polski rząd wybrał silniki turbowałowe CT7-2E1, produkowane przez GE Aerospace, do nowej floty śmigłowców Leonardo AW149. W ramach niedawno ogłoszonego kontraktu między Rządem RP a PZL-Świdnik, polską spółką należącą w całości do koncernu Leonardo, Polska otrzyma 64 silniki CT7-2E1, wraz z zapasowymi silnikami do 32 zamówionych śmigłowców AW149. Dostawy zakontraktowanego sprzętu rozpoczną się w 2023 roku.
"Po analizie różnych dostępnych napędów do śmigłowca AW149, doszliśmy do wniosku, że silniki CT7-2E1 najlepiej odpowiadają naszym potrzebom w zakresie wydajności, kosztów eksploatacji, niezawodności oraz poziomu zgodności ich jednostek napędowych z innymi naszymi śmigłowcami Black HawkTM oraz AW101 a także będącymi obecnie w procesie ofertowania śmigłowcami Apache", mówi gen. bryg. Artur Kuptel, szef polskiej Agencji Uzbrojenia.
Silniki CT7-2E1 mają wiele cech wspólnych z silnikami CT7-8E, które zasilają śmigłowce AW101 pozyskiwane dla Marynarki Wojennej RP oraz silnikami T700-701D napędzającymi śmigłowce Black Hawk, które są na wyposażeniu polskich Wojsk Specjalnych oraz Policji.
"Historia osiągnięć silników z linii T700/CT7 pokazuje, że są to maszyny, które dały się poznać jako wysoce niezawodne napędy”, mówi Ron Hutter, wiceprezes ds. sprzedaży silników turbowałowych w GE Aerospace. “Cieszymy się, że Rząd RP wybrał CT7-2E1, zapewnimy światowej klasy wsparcie dla wszystkich silników T700/CT7, które obecnie funkcjonują w Polsce oraz zostaną dostarczone w ciągu tej dekady."
Silniki GE CT7-2E1 napędzają większość śmigłowców Leonardo AW149 i AW189 będących obecnie w służbie.
Przy ponad 25 000 silników dostarczonych do więcej niż 130 klientów w ponad 50 krajach, rodzina silników turbowałowych T700/CT7 niezmiennie pozostaje opcją sprawdzonego i niezawodnego napędu dla dziesiątek zastosowań na całym świecie. Silniki z rodziny T700/CT7 przekroczyły ponad 100 milionów godzin lotu wykazując się niezawodnością we wszystkich środowiskach operacyjnych. Linia silnikowa T700/CT7 stała się z biegiem lat jeszcze bardziej wydajna i niezawodna dzięki wprowadzaniu w kolejnych odsłonach innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Aktualny model o zakresie mocy 2000-3000 KM zachowuje sprawdzone cechy i właściwości operacyjne wcześniejszych wersji, zapewniając jednocześnie zwiększoną wydajność.
Komentarze