Podsumowanie ruchu towarowego w Porcie Lotniczym Katowice w 2024 roku. W terminalu cargo obsłużono ponad 37 tys. ton frachtu
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA (GTL SA) – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało statystyki przewozów cargo za 2024 rok.
Od stycznia do końca grudnia minionego roku w katowickim terminalu towarowym odprawiono w sumie 37 182 tony frachtu lotniczego, czyli o 1 248 ton więcej (+3,5%) niż w trakcie dwunastu miesięcy 2023 roku, kiedy obsłużono 35 934 tony cargo. Rezultat za 2024 rok był drugim najlepszym w historii katowickiego lotniska – rekordowy wynik pochodzi z 2022 roku, kiedy w terminalu cargo Katowice Airport odnotowano łącznie 40 646 ton ładunków.
„Wiele wskazuje na to, że pocovidowa korekta przewozów cargo już za nami. W 2025 roku spodziewamy się dalszego wzrostu obsługiwanych ładunków. Aktualnie, w ramach programu inwestycyjnego na lata 2024-2032, przygotowujemy kolejne projekty, które pozwolą nam rozwinąć infrastrukturę do obsługi cargo lotniczego. Chcemy, żeby Katowice Airport stało się znaczącym hubem obsługi e-commerce w tej części Europy” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
W terminalu cargo Katowice Airport swe oddziały prowadzą takie firmy kurierskie, jak DHL Express, UPS i FedEx, obsługując stąd całą południową Polskę. Dodatkowo Lufthansa Cargo prowadzi w terminalu towarowym katowickiego lotniska ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service). W 2025 roku oferta Lufthansy Cargo zostanie uzupełniona o regularne rejsy cargo z Katowice Airport do Frankfurtu, realizowane Airbusem A321F. W październiku 2024 roku zostało uruchomione połączenie all-cargo pomiędzy chińskim miastem Urumczi a Katowice Airport.
Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.
Komentarze