Przejdź do treści
Źródło artykułu

Podniebne piękności w Targach Kielce

Miłośnicy lotnictwa powinni jesienią obrać kurs na Targi Kielce, gdzie zaprezentowane zostaną nowoczesne samoloty ultralekkie, śmigłowce, wiatrakowce. Gwiazdą jednego ze stosik będzie PZL 23 Karaś.

Polskie lotnictwo lekkie sukcesywnie się rozwija, co roku rejestruje się ponad 30 nowych maszyn. Samoloty są nie tylko w posiadaniu osób prywatnych, coraz więcej firm decyduje się na taki zakup i tak nowoczesny środek lokomocji. Polska stała się jednym z największych rynków zbytu dla wszelkich usług dotyczących branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Podczas tegorocznej edycji Aviation Expo w Targach Kielce, na stoisku kieleckiego Klubu Modelarstwa Sportowego uczestnicy wydarzenia będą mogli zobaczyć między innymi PZL.23 Karaś klasy gigant (3,1 m rozpiętości), silnik gwiazdowy MOKI (I liga modelarska).

PZL.23 Karaś był jednym ze słynnych polskich samolotów, biorących udział w II wojnie światowej, To lekki bombowiec i samolot rozpoznawczy (tzw. samolot liniowy), zaprojektowany w połowie lat 30. XX wieku przez Stanisława Praussa w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie. Podstawowy lekki bombowiec lotnictwa polskiego użyty w kampanii wrześniowej.

W trzeci weekend września wrażenie na publiczności zrobi także w Kielcach PZL 11c zakwalifikowany do klasy gigant (3m rozpiętości). PZL P.11 to polski samolot myśliwski konstrukcji inżyniera Zygmunta Puławskiego z okresu przed II wojną światową. W najliczniejszej wersji P.11c był podstawowym polskim myśliwcem podczas wojny obronnej w 1939 roku. Zwany potocznie „jedenastką”, uznawany jest za symbol polskiego lotnictwa wojskowego okresu kampanii wrześniowej.

Fani lotnictwa zobaczą też w Kielcach PZL 50 Jastrząb, który od ostatniej prezentacji (2 lata temu) przeszedł techniczno-wizualną metamorfozę, która polegała na wymianie silnika na większy oraz zadbaniu o wizualne szczegóły. PZL.50 Jastrząb był prototypem polskiego samolotu myśliwskiego konstrukcji inżyniera Wsiewołoda Jakimiuka, opracowanym i wyprodukowanym w Państwowych Zakładach Lotniczych w 1939 roku. Samolot ten nigdy nie wyszedł poza stadium prototypu. Jedyny latający prototyp nie wziął żadnego udziału w kampanii wrześniowej. Przed wybuchem wojny budowano 5 seryjnych Jastrzębi, ale nie zdołano ich wykończyć (1 był już prawie wykończony).

Zapraszamy na odlotowe Targi Aviation Expo do Targów Kielce w dniach 19 - 20 września 2020 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony