Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ostatni etap przebudowy 700 metrowego odcinka drogi startowej

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im Rodziny Ulmów wkroczył w ostatnie stadium inwestycji! Na pasie startowym zakończyły się roboty budowlane związane z betonowaniem operacyjnej części drogi startowej. To fundament pod przyszłość lotniska, które staje się coraz silniejszym centrum komunikacyjnym i logistycznym w tej części makroregionu Polski Wschodniej.

Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego programu Connecting Europe Facility (CEF) i ma strategiczne znaczenie: zapewni większą trwałość, bezpieczeństwo i funkcjonalność pasa startowego, umożliwiając obsługę coraz większego ruchu lotniczego zarówno cywilnego jak i w razie potrzeby wojskowego.

Dzięki nowoczesnej technologii betonowania nowa nawierzchnia będzie bardziej odporna na intensywną eksploatację i zmienne warunki atmosferyczne.

(fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka)

"Realizacja tego wysokobudżetowego zadania inwestycyjnego przebiega w dalszym ciągu zgodnie z ustalonym harmonogram i co najważniejsze nie wpływa negatywnie na prowadzone operacje lotnicze zarówno te pasażerskie jak i cargo" – mówi Adam Hamryszczak, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów.

Za wykonanie robót odpowiada firma Strabag – lider wdrażania innowacyjnych technologii w branży budowlanej.

(fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka)

"Prace przy tak strategicznym obiekcie jak droga portu lotniczego wymagają precyzji, doświadczenia i ścisłej koordynacji. Przebudowę 700-metrowego odcinka prowadzimy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i najwyższych standardów jakości. Jesteśmy dumni, że możemy współtworzyć inwestycję, która będzie służyć pasażerom i przewoźnikom przez kolejne dekady" – podkreśla Janusz Bucior, przedstawiciel firmy Strabag.

(fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka)

Przez cały okres realizacji prace budowlane prowadzone są w taki sposób, aby zapewnić ciągłość obsługi lotów i minimalizować wpływ inwestycji na bieżące operacje. Obecnie prowadzone są roboty związane z odtworzeniem oświetlenia nawigacyjnego i oznakowania poziomego, a także prace wykończeniowe w pasie przebudowywanego odcinka drogi startowej.

Realizacja projektu jest współfinansowana ze środków europejskich w ramach instrumentu Łącząc Europę – Connecting Europe Facility (CEF), którego celem jest rozwój kluczowej infrastruktury transportowej w Europie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony