Przejdź do treści
Ostateczny projekt TMA Szymany

Po konsultacjach: Ostateczny projekt TMA Szymany

Przeprowadzone w lipcu 2015 r. konsultacje społeczne odnośnie kształtu nowotworzonego TMA Szymany przyniosły bardzo duży oddźwięk wśród użytkowników przestrzeni.

Pośród nich liczną grupę stanowili szybownicy (głównie Aeroklubu Warmińsko - Mazurskiego), którzy zwrócili uwagę na duże utrudnienia, jakie generowałaby lotom szybowcowym północna część zaproponowanych wstępnie wariantów TMA Szymany.

Mając na uwadze powyższe uwagi użytkowników, PAŻP dokonał modyfikacji projektów procedur dla lotniska w taki sposób, aby zmniejszyć - jak to jest tylko możliwe - granice poziome i pionowe TMA na północ od lotniska EPSY.

W rezultacie udało się tak zaprojektować procedury, żeby część TMA Szymany wysunięta najbardziej na północ zaczynała się od 5500 ft AMSL, a nie jak we wcześniejszych propozycjach od 3500 ft. W konsekwencji modyfikacji procedur, dolna granica segmentu TMA położona najbliżej CTR, została obniżona z 2000 ft do 1500 ft AMSL.


                                                        Ostateczny projekt TMA Szymany

Zmodyfikowany projekt TMA Szymany został omówiony z przedstawicielami Aeroklubu Warmińsko – Mazurskiego, którzy pozytywnie ocenili dokonaną modyfikację granic. Dodatkowo wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników Aeroklubu opracowano propozycję kilku rejonów lotów szybowcowych zlokalizowanych w TMA Szymany (AREA DAJTKI), których dostępność będzie uzależniona od kierunków aktualnie stosowanego RWY w użyciu na lotnisku EPSY.

Filip Sosin / PAŻP


Czytaj również:
Przyszedł czas na przestrzeń kontrolowaną wokół Szyman (EPSY). Konsultacje PAŻP
Konsultacje w sprawie przestrzeni wokół lotniska w Szymanach - podsumowanie

FacebookTwitterWykop

Nasze strony