Ośrodek Bezzałogowych Statków Powietrznych PAŻP uruchamia Centrum Pomocy PANSA Drony
Użytkownicy dronów w Polsce zyskali nowe narzędzie Centrum Pomocy PANSA Drony, które dostarcza odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące różnych etapów planowania i realizacji lotów dronami, a także zawiera filmiki instruktażowe oraz niezbędne formularze.
Nowe narzędzie udostępnione na stronie PansaUTM stanowi obszerną bibliotekę wiedzy dronowej. Użytkownicy w szybki i intuicyjny sposób mogą odnaleźć informacje w bazie pytań pogrupowanych w 7. kategoriach tematycznych:
- FAQ Informacje ogólne;
- FAQ Strefy geograficzne;
- FAQ DroneTower, Złożenie planu lotu (misji);
- FAQ KSID, DTM;
- FAQ e – SORA;
- FAQ DSS, Search & Help;
- FAQ CoTuLata.
Dodatkowo w Centrum Pomocy PANSA Drony umieszczone zostały filmy wyjaśniające wybrane zagadnienia lotnicze oraz funkcjonalności aplikacji DroneTower. Użytkownicy za pomocą specjalnie przygotowanych formularzy mogą przeprowadzić konsultacje z PAŻP do uzyskania zezwolenia na operację w kategorii „szczególnej”, uzyskać wsparcie techniczne, zasugerować nową funkcjonalność lub zgłosić błąd w systemie, a także zadać pytanie.
Korzystając z udostępnionej platformy należy pamiętać, że zamieszczane treści dotyczą obszaru kompetencyjnego PAŻP, zaś we wszystkich sprawach dotyczących regulacji prawnych, uprawnień, rejestracji czy certyfikacji należy kontaktować się z Urzędem Lotnictwa Cywilnego.
Baza pytań i odpowiedzi będzie na bieżąco rozwijana, w oparciu zarówno o napływające do Centrum pytania, jak i o tematy pojawiające się w dyskusjach na grupie PANSA Drony na Facebook’u. Dodatkowo użytkownicy mogą na bieżąco śledzić ważne komunikaty zapisując się do grupy na WhatsApp.



Komentarze