Orca 6 – nowe skrzydło
Jesień zbliża się wielkimi krokami. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Orca 6.
Orca 6 była projektowana z myślą o pilotach latających zawodowo. Celem było zapewnienie im jak największej łatwości oraz komfortu użytkowania skrzydła w taki sposób, aby wielokrotne, codzienne loty stały się przyjemnością.
W warunkach słabego wiatru utrzymanie się w powietrzu bywa sporym wyzwaniem. Na tą okazję poszerzyliśmy zakres prędkości Orki, uzyskując małe opadanie przy w pełni zaciągniętych trymerach, nie ujmując jednak jej prędkości maksymalnej z trymerami odpuszczonymi.
Sterowanie jest lekkie i wydajne. Wymaga ono użycia niewielkich sił, co przekłada się na obniżenie uczucia zmęczenia po wielu lotach z pasażerami w ciągu dnia.
Orca 6 chętnie nabiera dynamiki, nie wymagając od pilota użycia dużych sił podczas sterowania. Przy tym jednak zapewnia stabilność, której oczekuje pilot tandemowy.
Orca 6 w porównaniu do poprzednich wersji:
- nowy profil aerodynamiczny i geometria czaszy
- nowe, zoptymalizowane pod kątem wytrzymałości i masy materiały. Podobnie jak w poprzedniej Orce, na krawędzi natarcia zastosowaliśmy podwójnie impregnowaną tkaninę Porcher Everlast. Pozostała część górnego poszycia oraz dolna powierzchnia czaszy wykonane są z podwójnie impregnowanej, silikonowanej tkaniny Dominico 32PS.
- nowa kolorystyka Flying Gems
– Bryła skrzydła została zaprojektowana w naszym systemie CSG (Canopy Shape Guard), na który składa się kilka podsystemów dających w efekcie wyjątkową spójność bryły i jej trwałość. Profil aerodynamiczny skrzydła jest oparty na technologii DOA (Dudek Optimized Airfoil). Został on opracowany na bazie naszych wieloletnich doświadczeń i zoptymalizowany za pomocą specjalnego oprogramowania CFD. Zastosowane zostały technologie Flexi Edge i Shark-nose. – opisują konstrukcję nowego skrzydła przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.
Więcej informacji na stronie: https://dudek.eu
Komentarze