Odzwierciedlenie losów spadochroniarzy AK – nowa gra planszowa w sprzedaży
W dniu 14 lutego br. pojawiła się w sprzedaży przygodowa gra planszowa o cichociemnych walczących z okupantem podczas II wojny światowej – "Cichociemni. Spadochroniarze AK", wydana przez Instytut Pamięci Narodowej.
Autorami koncepcji gry, wyprodukowanej przez Oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie, są Łukasz Płatek i Piotr Żyłko.
– Naszym celem jest popularyzowanie cichociemnych, czyli doskonale wyszkolonych na Zachodzie żołnierzy Polskiego Państwa Podziemnego, którzy w czasie II wojny światowej byli zrzucani na spadochronach do okupowanego kraju – mówią twórcy gry.
Nazwa "cichociemni" dotyczy żołnierzy Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie, zaprzysiężonych na rotę przysięgi ZWZ/AK, przerzuconych drogą powietrzną do okupowanej Polski. Zanim spopularyzowano to określenie, spadochroniarzy AK nazywano częściej "ptaszkami" lub "zrzutkami".
Misje realizowane przez graczy to prawdziwe akcje, które cichociemni przygotowywali, nadzorowali lub realizowali. Z setek brawurowych operacji AK wybraliśmy te, które obrazują szeroki zakres działań podziemnego Wojska Polskiego wobec okupantów niemieckiego i sowieckiego. Graficzne detale na pudełku, planszy i kartach do gry, przytoczone nazwy ośrodków szkoleniowych, opisy lotów, misji i umiejętności skoczków są uproszczonym odzwierciedleniem losów cichociemnych – spadochroniarzy AK.
W pudełku z grą znajduje się duża kolorowa plansza, cztery planszetki, 12 drewnianych pionków w kolorach graczy, 32 znaczniki w kolorach graczy, 80 kartonowych żetonów i znacznik czasu. Poza planszą i kartami szkoleń w pudełku gracz znajdzie 4 inne talie kart – opisujące rozkaz wylotu, warunki lotu do Polski i misje do wykonania.
Przeżyć II wojnę światową nie było łatwo. A co dopiero będąc żołnierzem polskiej podziemnej armii nieustannie narażonym na niebezpieczeństwa. Czy podołasz wyzwaniu
Żeby poradzić sobie z trudnymi zadaniami trzeba najpierw wszechstronnie się wyszkolić, gdyż nigdy nie wiadomo jaka umiejętność może przydać się graczowi w obronie przed okupacyjnymi zagrożeniami, lub w ataku na niemiecką machinę wojenną.
W trakcie szkolenia budujesz swoją talię kart. Będziesz z niej korzystać w trakcie działań w 16 Okręgach Armii Krajowej. Znajdziesz je na dużej kolorowej planszy, przedstawiającej mapę okupowanej II Rzeczpospolitej. Okręgi te są miejscem zmagań okupantem prowadzonym w wielu obszarach podziemnej „roboty”, od życia w konspiracji przez realizację wojskowych misji.
Więcej informacji na stronie: ksiegarniaipn.pl
Komentarze