Na wrocławskim lotnisku do końca roku 2,3 mln pasażerów
Na wrocławskim lotnisku pękły już 2 mln pasażerów. Do końca roku ma ich tu być około 2,3 mln – najwięcej w historii dolnośląskiego portu. W tym miesiącu planowane jest tu zakończenie remontu drogi startowej, co umożliwi podniesienie kategorii systemu nawigacyjnego ILS. Dzięki temu samoloty będą mogły lądować w trudniejszych warunkach pogodowych.
To wyjątkowy rok dla wrocławskiego lotniska, w którym udaje się utrzymać wysokie statystyki w liczbie obsługiwanych pasażerów, ale równocześnie prowadzone są też kluczowe dla portu inwestycje – jak choćby remont drogi startowej, który zakończy się już niebawem. Sukcesem 2015 roku jest też decyzja Ryanaira o budowie we Wrocławiu bazy technicznej.
Remont drogi startowej we Wrocławiu prowadzony jest od sierpnia i choć początkowo planowano zakończyć go w kwietniu 2016 roku to dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym generalny wykonawca planuje zamknąć realizację prac drogowych do końca listopada 2015 roku.
Nawierzchnię wymieniano tu w godzinach nocnych, dzięki czemu wrocławski port uniknął przerw w obsłudze pasażerów. Dzięki inwestycji na lotnisku już wkrótce będzie mógł pojawić się ILS II kategorii. Poza inwestycją w pas startowy, w Porcie Lotniczym Wrocław prowadzone są też prace polegające na budowie zaplecza technicznego w części starego terminala. W planach jest też zakup dwóch rękawów lotniczych z zasileniem, sterowaniem, systemami dokowania samolotów i pełnym uzbrojeniem.
Realizacja wszystkich inwestycji jest możliwa dzięki dofinansowaniu, które wrocławskie lotnisko otrzymało ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko UE na lata 2010-2015. Ich wartość to ok. 100 mln zł. Koszt remontu drogi startowej szacowany jest na 50 mln zł.
Komentarze