Jest umowa na projektowanie płaszczyzn lotniskowych w Porcie Lotniczym Wrocław
Polsko-niemieckie konsorcjum zaprojektuje płaszczyzny lotniskowe w rozbudowywanym Porcie Lotniczym Wrocław. Władze portu podpisały umowę ze zwycięzcą przetargu.
Zwycięska firma ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. wraz z airport consulting partners GmbH Beratende Ingenieure (Niemcy) zaprojektuje płytę postojową dla samolotów przed budowanym właśnie nowym terminalem. Projekt obejmie takŜe modernizację istniejącej w południowej części lotniska dawnej wojskowej płyty postojowej wraz z drogami kołowania. W
ramach kontraktu polsko-niemieckie konsorcjum opracuje dodatkowo projekty: drogi szybkiego zejścia z drogi startowej przed nowym terminalem oraz płaszczyzny odladzania samolotów. Podpisana umowa z Portem Lotniczym Wrocław opiewa na ok. 2 mln 54 tys. zł. brutto. Zamawiający szacował wartość zadania na ponad 3, 5 mln złotych. Wybrana oferta konsorcjum z ILF Consulting Engineers Polska na czele jest o ok. 40 procent niŜsza niŜ wycena. Po modernizacji i rozbudowie płaszczyzn lotniskowych zwiększą się moŜliwości operacyjne Portu Lotniczego Wrocław. Przed nowym terminalem będzie w sumie 17 stanowisk postojowych dla samolotów. Dzięki drodze szybkiego zejścia samoloty po wylądowaniu będą mogły przy większej prędkości zjeŜdŜać z pasa startowego na równoległą drogę kołowania. – Wrocławskie lotnisko będzie mogło obsłuŜyć 36 operacji lotniczych na godzinę, czyli mówiąc obrazowo, co półtorej minuty moŜliwy będzie start lub lądowanie samolotu – oblicza Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Teraz w porcie wykonuje się ok. 12 - 14 operacji na godzinę.
MoŜliwości operacyjne wzrosną więc trzykrotnie. Jest to równieŜ parametr bardzo istotny z punktu widzenia obsługi natęŜonego ruchu samolotów w dniach, w których we Wrocławiu będą rozgrywane mecze w trakcie UEFA EURO 2012.
Konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska i niemieckiego partnera będzie miało cztery miesiące na zaprojektowanie płyty postojowej przed nowym terminalem i siedem miesięcy na pozostałe prace projektowe. Port Lotniczy zorganizuje potem oddzielny przetarg na budowę płyty. Prawdopodobny termin jego ogłoszenia to marzec 2010 roku. Nowa płyta powinna być
gotowa do końca przyszłego roku.
Pozostałe inwestycje związane z modernizacją istniejącej płyty postojowej południowej, budową drogi szybkiego zejścia i płyty do odladzania samolotów będą skończone w pierwszym kwartale 2011 roku. Zakończenie prac związanych z kompleksową przebudową płaszczyzn lotniskowych zbiegnie się w czasie z harmonogramem budowy terminala. Polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief wybuduje nowoczesny budynek odpraw pasaŜerskich do końca marca 2011 roku.
Komentarze